Geen eisprong??!

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik ben nu een halfjaar aan het proberen om zwanger te raken en tot op heden helaas weinig succesvol.
Nu is het zo dat ik ook een zeer lange cyclus heb dus dat wil ik eerst maar eens proberen weer op orde te krijgen. Om te kijken wanneer ik een eisprong heb (lastig te voorspellen door mijn extreem onregelmatige en lange cyclus) ben ik mijn afgelopen cyclus bij dag 1 begonnen met ovulatietesten gebruiken. Ik heb deze elke dag gebruikt en heb helemáál geen eisprong gemeten; zelfs niet iets wat er bij in de buurt kwam! (inderdaad; duur grapje)
Nu ga ik dus naar de h.a omdat ik volgens mij geen eisprong heb en ik ook heb gelezen dat je eisprong idd helemaal weg kan blijven als je een cyclus langer dan 6 weken hebt.
Zijn er meiden die ook naar de ha zijn geweest en waarvan bleek dat ze geen eisprong hadden? En wat is daar dan bij gedaan?

Alvast bedankt voor de reactie!
Liefs, 10e

Hallo. Ik had ook geen eisprong nadat ik ben gestopt met de pil. Ik heb 3 maanden geen menstruatie gehad en ben toen naar de huisarts gegaan. Deze deed een inwendig onderzoek, voor evt. rare dingen. Daarna verwees hij mij door naar de gyneacoloog, waar PCO vastgesteld werd. Hier heb ik medicijnen voor gekregen, waardoor ik nu elke maand netjes een menstruatie heb.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Groetjes Linda

Hoi Linda

Dank je wel voor je reactie!
Nu heb ik opgezocht wat PCO precies inhoudt en nu zie ik dat het o.a. betekend dat je een continu te hoge hoeveelheid LH hormoon in je bloed hebt zitten.
Nu is het natuurlijk zo dat ovulatietesten reageren op de hoeveelheid LH hormoon. Zou het dan betekenen dat als je PCO hebt en je gebruikt ovulatietesten, dat deze dan continu positief aangeven? Was dit bij jou zo het geval misschien?
(ik heb namelijk de testen nu 34 dagen achtereen gebruikt en enkel negatief resulaat gehad, dus dat zou in dat geval PCO uitsluiten dan)

Bedankt alvast voor je reactie!
Groetjes 10e

Hoi 10e

Hier durf ik geen antwoord op te geven, omdat ik geen ovulatietesten gebruikt heb.
Maar het kan natuurlijk wel wat je hebt gevonden op internet.
 Met PCO rijpen er heel veel eicellen, maar daar kan er geen van springen. Hierdoor geeft de ovu-test positief aan, omdat het LH te hoog is.
Doordat er geen kan rijpen, krijg je een soort kralensnoer. Hierdoor menstrueer je niet of nauwelijks.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Linda

Hai!

ook ik ben een half jaartje geleden gestopt met de pil. Heb de laatste maanden ook ovu-testen gebruikt, en ook nog nooit mijn eisprong gevonden. Ik heb wel een hele regelmatige cyclus, maar wel erg kort 22 dagen. Ben 2 weken terug naar de HA geweest, en volgens mij zou ik gewoon een eisprong hebben omdat ik gewoon op tijd netjes ongesteld wordt... maar waarom vind ik mijn eisprong dan niet??? GRR! Ik gebruik die van matcare, en jij? Je kan misschien ook gaan tempen!?

Terug
Bovenaan