Geen eisprong?

Hallo,

Hoe groot is de kans dat een vrouw geen (meetbare) ovulatie heeft?

Wel cyclus van gemiddeld ongeveer 33 dagen. Vind dit ook lastig te berekenen. Houd nu bij middels verschillende apps en ene zegt gemiddeld 31 dagen cyclus en andere 35. Geen ernstige menstruatie klachten, dus lijkt me geen pcos?

Inmiddels al vaker een mijn inziens langere periode ovulatie testen van de kruidvat geprobeerd, maar nog nooit een positieve test gehad.
Testen op zelfde moment van dag is vrij onwerkbaar ivm werk, zeker op beste moment rond 12:00 ‘ smiddags. Vandaar mijn vraag, internet maakt me niet wijzer…
Of iemand ervaringen met enkel negatieve ovulatietesten?
 
Laatst bewerkt:
Als je je zorgen maakt of vragen hebt, zou ik een afspraak maken met je arts. Ik heb zelf pcos en ken verschillende andere vrouwen met pcos en het komt bij ons allemaal heel anders tot uiting. Ik heb totaal geen cyclus, een ander 3-4 keer per jaar een cyclus, weer een andere wel iedere maand een bloeding maar zonder eisprong enzovoort. Online kan je hier niet zomaar een uitspraak over doen helaas… Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je negatieve tests hebt vermoed ik dus veel wijzer zal je misschien niet worden hier…
 
De kans is niet groot. De meeste vrouwen hebben een eisprong. Een cyclus van 33 dagen is een keurig nette cyclus. Ik testte destijds in de avond met ClearBlue. Altijd een LH-piek gemeten.

Uitsluitend als in de bijsluiter staat dat je rond het middaguur het beste kan testen, dan moet je dat overnemen. Sowieso is het wel belangrijk om de beste resultaten te behalen exact te doen wat in de bijsluiter staat.

Mijn advies: na een jaar proberen kan je naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
 
Ik heb PCOS en in het verleden wel eens ovulatietesten gedaan. Ik had toen geen eisprong en. Maar de testen waren altijd positief.
Met deze wetenschap in mijn achterhoofd, zou ik ze gewoon weg doen en voor goed geluk gaan.
 
Terug
Bovenaan