geen eisprong??

Hallo allemaal
Ik zoek de laatste tijd veel op het net over zwanger worden en nou las ik ergens dat als je een erg onregelmatig sycles hebt, het kan zijn dat je niet eens een eisprong hebt.
Daar schrok ik best wel van, nou moeten we dinsdag voor het eerst naar de huisarts maar kan niet wachten. Wie kan mij alvast een beetje vertellen hoe dat zit.
En ik las ook nog iets over kosmobiologische vruchtbaarheid.Als het zo'n wondermiddel is waarom zijn er dan zo weinig vrouwen die ik daar over hoor.
Info over kosmobiologische vruchtbaarheid vind je op www.zwangerworden.nl.
Heeft er toevallig iemand ervaring mee/
Ik hoop snel van jullie te horen.
Groetjes Bea

Hoi Bea,

Ik ben ook na een maand of 7 naar de huisarts gegaan omdat ik extreem lange cycli (tussen de 48 en 87 dagen) had en ook (dmv ovulatie testen) geen eisprong bij mezelf heb kunnen constateren. Deze heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog en daar bleek helaas dat ik PCOS heb. (een syndroom waardoor er geen goede eicel ontwikkeld in je eierstokken). Ik heb Clomid meegekregen om een eisprong op te wekken, maar de eerste poging, met 50mg, is helaas mislukt, Ben nu bezig met de tweede poging, met 150mg. Als mijn lichaam daar ook niet op reageert ben ik waarschijnlijk Comid-resistent en stappen we over op het injecteren met pregnyl.
Dus je ziet: er zijn nog allerlei trajecten mogelijk als blijkt dat je inderdaad geen eisprong hebt. Maar het zou ook kunnen dat je lange cycli voortkomen uit het ontpillen van je lichaam hoor! Heel veel vrouwen hebben daar last van.

Succes ermee!

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan