Geen enkele keer doorgeslapen

<p>Hoii, </p><p> </p><p>Misschien iemand nog tips/ideeën?</p><p>Ons zoontje is 6.5 maand (5 maanden gecorrigeerd) maar heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen. Sowieso het slapen is een probleem vanaf dag 1. Overdag slaapt hij ook nauwelijks.</p><p>Hij komt snachts meestal 2x keer nog voor de fles en is meestal al vanaf half 5/5 uur klaar wakker. Vaak als snachts wakker wordt voor fles zijn we daarna weer lang bezig om hem in slaap te krijgen. </p><p>We hebben al geprobeerd om de fles in te dikken en meer te geven.          Kruiken in z'n bedje en een pittezak je op z'n buikje.                                  Slaapzak en geen slaapzak.                Badje voor het slapen.                       </p><p>Hij is helaas wel zorgenkindje. Heeft reflux, koemelkallergie waar we wel wat voor hebben gelukkig. Nexium en neocate voeding. </p><p>Voor de rest is hij nu denk ik al ruim 4 maanden alleen maar verkouden.. Je hoort hem echt zagen en flink hoesten. Meerdere keren bij dokter geweest en elke keer weggestuurd met er is niks te horen dan dat alleen slijm. Nu afgelopen week was er ook een piepje te horen en hebben we een pompje gehad voor de benauwdheid. </p><p>En in gewicht komt hij niet veel aan. Waar we nog voor onder  controle lopen bij kinderarts. </p><p>Iemand misschien tips of ideeën wat we nog kunnen proberen. </p><p>Aan ene kant vind ik niet erg dat hij nog komt voor z'n fles omdat hij het wel kan gebruiken, maar begint ons allebei wel erg op te breken nu. </p><p> </p>

Je wilt dit vast niet horen, maar op die leeftijd is het volkomen normaal dat ze nog voor een nachtvoeding komen. Sommige kindjes slapen na een jaar nog niet door. Of ze doen het wel en dan komt er weer een stap in hun ontwikkeling en dan houden ze er weer mee op. Ik denk dat je het inderdaad beter even kunt omdenken zoals je al een beetje deed. Hij komt niet goed aan, dus waarschijnlijk heeft hij de voeding nodig. Ik denk dat je er zo wat positiever in kunt komen te staan waardoor je het beter volhoudt. Mijn zoontje ging pas bij 7,5 maand voor het eerst doorslapen en wordt nu met bijna 1 jaar nog geregeld huilend wakker omdat hij zijn speen niet kan vinden of ondat hij moet hoesten. Het hoort er toch een beetje bij. 

sorry, geen tip wel herkenning
onze zoon van ruim 10 maanden komt nog 3x per nacht. ook hij lijkt bijna constant verkouden en heeft last van reflux.
doordat hij geen fles wilt moet ik hem vaak voeden in de nacht en kan ik het niet delen met mijn man. 
ik stel mij maar voor dat hij gewoon veel last heeft van zijn verkoudheid. dan is een slokje melk/water gewoon heel prettig voor je kindje. gelukkig kan ik hem binnen 10 minuten weer weg leggen (wel wakker en slaapt zelf weer in)
wat ik weet is dat vaak kindjes die overdag niet goed slaap pakken eigenlijk te moe zijn om snachts rustig te slapen. misschien is  je eerst proberen daar de focus op te leggen. en zelf een beetje bij te slapen als het lukt.
heel veel succes 

Inderdaad heel normaal hoor. Nog lang niet alle kindjes slapen door rond 6 maanden. Mijn dochter was een maand of 9 denk ik, en daarna nog tot ruim 1.5 zeker 2 keer in de week ‘s nachts wakker.
Mijn zoontje sliep wel met 6 weken door, tot 13 weken ?
Daarna weer niet tot ruim 7 maanden. 
Nu is hij net 1 en komt weer regelmatig ‘s nachts, ook erg last van tandjes.
Dus het hoort er echt bij en is zeker geen regel over wanneer ze doorslapen helaas.

Hoi,

Het klinkt alsof jullie pittige tijden achter de rug hebben. Dit wil je misschien niet horen, maar bij 6.5 maanden nog niet doorslapen is echt doodnormaal. Op internet lees je anders, maar echt, verreweg de meeste kindjes slapen pas na een jaar of anderhalf jaar pas door.

Dat hij overdag slecht slaapt kan wel zorgen voor ook slechte nachten. Ik heb veel gehad aan het boek 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe. Daarin stond heel helder uitgelegd hoe je ervoor kunt zorgen dat je onrustige kindje beter slaapt overdag. Het leest makkelijk weg, met hele praktische bruikbare tips.

Veel succes en sterkte!

Zo te horen heb je een pittige babytijd, maar zoals iedereen al zegt is niet-doorslapen helaas heel normaal. Her lijkt of alle baby's doorslapen behalve de jouwe en iedereen geeft tips, maar doorslapen heb je niet in de hand. Veel ouders geven rijstebloem ofzo en geloven er volledig in dat hun kindje daarop doorslaapt, maar als ze doorslapen komt dat écht niet door de rijstebloem.
Mijn oudste dochter sliep pas zonder nachtvoeding met 9 maanden, en we hadden ook echt ALLES geprobeerd. Ze had deze gewoon nog nodig.
Mijn jongste dochter is nu 5 maanden, heeft ook reflux en een infectie aan dr maag gehad. We hebben wekenlang met haar getobt, en nu nog steeds. Ze komt elke 2 uur voor een voeding, ook s nachts!!! Als we geluk hebben zit er een keer 3 uur tussen in de nacht. Veel nachten voeden we om de 2-2.5 uur. Ik word er ook gek van  en ben soms zó moe, zeker omdat onze peuter ook om 6.30 wakker is. Dus ik begrijp wat je voelt, ik voel me net zo. Maar ik probeer het te accepteren en blijf maar denken: er komt een dag dat het voorbij is! 
Ze slaapt door de reflux trouwens heel graag op haar zij. Na een voedjng s nachts leg ik haar direct op haar zij en meestal slaapt ze dan snel weer. Op haar rug is het drama. Dat al eens geprobeerd?
Sterkte, en weet dat je niet alleen staat. En weet dat doorslapen echr nog niet perse hoeft op deze leeftijd. Dit wat jij (en ik) meemaken is extreem, maar tot het eerste jaar en daarna ook nog wel, moet je er nog heel vaak uit voor flesjes, speentjes, kusjes, verlatingsangst etc...

Jaa weet ergens ook wel dat het nog niet normaal is dat ze niet hoeven door te slapen. Je gaat alleen twijfelen inderdaad als je verhalen hoort jaa de mijne sliep toen al door enzo. En denk dat ik ook aan mezelf twijfel dat ik het verkeerd doe.
Ik zat inderdaad ook te denken om droomritme of snuggles and dreams aan te schaffen misschien dat er iets van tips in staan. 
Gaan nu eerst maar is proberen dat hij overdag wat meer rust/slaapt krijgt. Wat jullie zeggen is natuurlijk wel logisch hij is natuurlijk oververmoeid door overdag.
En ondanks dat we zo moe zijn smelt ik toch elke keer weer als ik een brede glimlach krijg als ik boven z'n bedje sta. 
Dank jullie wel allemaal??

Het lijkt bijna alsof ik over onze eigen zoon lees. Hier ook een lichtgewicht kind, met koemelkallergie en als baby reflux. Slapen is hier overdag echt drama geweest. De nachten ging over het algemeen goed en dan weer perioden niet. 
Ik heb helaas niet echt een gouden tip voor je, want die hebben wij ook nog niet gevonden in de niet-doorslaapt fases :(
Maar het wordt beter hoor! Onze zoon is overdag goed gaan slapen toen hij ging tijgeren. Hij is nu 14 maanden en ook de verkoudheden steeds worden minder, we hoeven geen Nexium meer te geven. Toch allemaal opstekers. En onthoud ook, er is maar een deel van de baby's dat altijd doorslaapt. Zelfs de kindjes die de beste slapers lijken, hebben af en toe moeilijke perioden. 

Terug
Bovenaan