Geen factuur combinatietest

Hi meiden,

Bedenk me ineens (nav topic Netje) dat we helemaal geen factuur of verrekening hebben gekregen van de combinatietest... Nog meer die dat niet hebben hoeven te betalen of komt ie nog?

Ben wel uitgebreid verzekerd maar dat maakt vlg mij niet uit... Wel loop ik al jaren bij de gyn en heb echt nog nooit een factuur voor wat voor onderzoek gekregen, dus mss is dat het?

Nog meer as mama's die geen factuur hebben gekregen van de combinatietest?

Hoi Charlotje,

Het ligt er aan hoe je aanvullend verzekerd bent en aan je leeftijd. Boven de 35 krijg je hem vergoed. Als ik jouw verhaal zo lees krijg jij hem vergoed uit je aanvullende verzekering. In sommige gevallen kan het ook heel lang duren voordat het zh de nota naar jouw verzekeraar stuurt en die het vervolgens bij jou verhaald.

Gr. Annet

Hai Charlotje,

Ik heb ook geen factuur gekregen. Ben AV-top verzekerd maar mijn zwangerschap valt onder medische indicatie dus als ik het goed heb, krijgen wij van niets een factuur. Straks ook niet van de bevalling.

Liefs Lynn.

Hoi dames er is maar een enkele verzekering die de test vergoed. Ik heb ook een medische indicatie en ben enorm goed verzekerd maar moet het toch echt zelf betalen. Het verschil zit hem in het feit dat jullie bij het ziekenhuis lopen. Zij verhalen alles eerst bij de verzekering en die verhaalt het daarna pas bij jullie. Daar kan maanden overheen gaan. Wij krijgen altijd pas aan het einde van het jaar een overzicht van ziekenhuisbezoeken en eventuele betalingen die we zelf moeten doen. mijn echo was in een speciaal centrum, en daar moet je vooraf betalen. Wel zeiden ze tegen mij dat ik het gewoon moest indienen, zeker omdat ze iets hadden gevonden.

Bij Lynn kan ik me voorstellen dat ze in de administratie het gewoon als echo hebben benoemd en niet als combinatietest. Daardoor zou zij eventueel niet een rekening krijgen. Houd er dus rekening mee dat je een rekening via de verzekering krijgt, dan kan het alleen maar meevallen. En anders hoop ik dat het onder je aanvullende verzekering valt. Maar dat kun je in de voorwaarde terug zien via internet.

Hier ook nog niets gehad. Mijn verz vergoed het zowiezo niet. Maar daar kan idd een hele lange tijd overheen gaan hoor!

De vk zei wel dat het ook regelmatig voorkomt dat de factuur niet verhaald wordt. Ik wacht het gewoon af. Zag hem nog niet tussen de ingediende notas vanuit zh staan, dus verz heeft hem ook nog niet binnen.

@Essie: ik loop niet in het zh maar ik ben boven de 35 en dan wordt 'ie vergoed.
Denk idd dat het traject zh naar verz. mij. erg lang duurt.
Denk dat de test bij Lynn onder medische indicatie valt aangezien zij ook niet zelf een keus heeft gehad. Het zal niet als gewone echo worden geregistreerd. Het RIVM zal toch ook betaald moeten worden...

Maar goed: houdt er rekening mee dat de prent nog komt, valt het nooit tegen.

Ik heb de test niet gehad maar ik kijk altijd ff in mijn menzis ivm veel medicijn gebruik hoever mijn eigen risico op is.
Als je menzis verzekerd bent zou hè kunnen inloggen en kun je een lijst zien wat je hebt verbruikt...ook van vorige jaren totaal bedragen en details wat waarvoor was...

@netje ik weet dat je hem boven een bepaalde leeftijd vergoed krijgt. Dacht trouwens dat het vanaf 36 was, ik ben nu namelijk 35 en krijg hem echt niet vergoed. En het zal gemiddeld rond de 135 euro gaan, ik denk dat de meeste dat wel overleven. Lynn heeft inderdaad zelf er niet voor gekozen. Dus zij zal denk ik geen rekening zien.

Terug
Bovenaan