Geen fles meer willen?

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen!

Mijn zoontje van 7 maanden wil volgens mij geen fles meer.
Als ik hem het 's ochtends de fles geef, gaat er met moeite maar 100 cc in.
En daarna draait hij zijn hoofd weg, en begint hij met zijn handjes te slaan.
Dit gebeurd ook het 's avonds, dan drinkt hij ook met moeite 100 cc en dan wordt hij 's nachts wakker, omdat hij dan "honger" heeft.
Moet ik dan de voeding in een tuitbeker gaan doen?
De pap, fruit en groente gaan er heel goed in.
Mag je ook voor het slapen hem pap aanbieden ipv een fles?
Hopelijk hebben jullie wat tips voor me!?!

Dankjewel alvast!

Liefs Fabiënne

Hoi Fabienne,

Jorg wil 's ochtends ook geen (pap)fles meer, op het cb zeiden ze dat pap geven vanuit een bordje misschien beter voor hem zou werken. En ja, het werkt. Hij krijgt dan 150 cc met Bambix voor 8 mnd. 's Middags als ik hem op bed breng krijgt hij 180 cc en die drinkt hij meestal leeg. Maar nu hij last van zn tanden heeft wil hij niet op zn brood kauwen, doet hem pijn natuurlijk. Daarom geef ik hem gerust nog zo'n bord pap ipv brood. Alleen hoeft hij dan niet meer die 180 cc. En 's avonds( rond 17.00)  na het warme eten krijgt hij een best bord vla/yoghurt. Op het cb zeiden ze dat die vla/yoghurt eigenlijk ook al de laatste fles is en dat het niet erg is als hij op den duur die laatste fles niet meer krijgt. Het gaat om de zuivelprodukten in het algemeen. We proberen meestal wel nog 90 cc, maar dat word grotendeels weggegooid. Overdag drinkt hij ook niet veel. Cb zei, geen probleem, als hij maar natte luiers houdt, de een heeft meer behoefte aan vocht dan de andere. Verder krijgt hij 's ochtends fruit en daar zit ook vocht in. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft want dit is dan toevallig hoe ik het doe maar er komen ongetwijfeld nog meer verschillende verhalen van andere moeders. Pik eruit waarvan jij denkt dat het voor je werkt en doe daar wat mee. Succes!!

Groetjes Alberta

Hoi Fabiënne,

gewoon pap geven... hebben wij ook gedaan. Wij deden dan wel pap in de fles, dus niet met het lepeltje, want ze heeft weleens de neiging om tegen het lepeltje te slaan (en da's dan weer nie handig, he).
Lekker pap geven en kijken of hij dat wel pikt.
In ieder geval maar niet gaan vechten, want da's niet goed voor je.

Groetjes en succes!

He Meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig ben ik niet de enige...
Ik ga hem dan zeker pap geven, want inderdaad vechten ga ik niet doen.
Ik moet zowieso volgende week naar het cb, dus dan geef ik het ook direct bij hun aan.
In ieder geval bedankt voor de tips, en ik ga er zeker weten iets mee doen.
Want die gebroken nachten heb ik geen zin meer in! Pff....

Liefs Fabiënne

Terug
Bovenaan