geen fles meer

Hallo,

Mijn zoontje Rune is nu 7,5 maand en heeft tot nu toe bijna altijd borstvoeding gekregen.
Sedert 2 weken heb ik mijn bv afgebouwd tot enkel nog smorgens en zo krijgt hij savonds dan gewoon zijn flesje.
Daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. Hij heeft nog nooit moeilijk gedaan om van die fles te drinken.(drinkt vanaf zijn geboorte af en toe een fles afgekolfde melk)

MAAR dit weekend is het veranderd. Hij is ziek geweest (maagontsteking) Hij wil nu gewoon zijn fles niet meer. Hij duwt hem weg. Eerst dacht ik dat het de melk was, maar hij reageert juist hetzelfde als er moedermelk in zit.

Het is nu bijna een week dat ik iedere avond probeer om hem die fles te geven maar ik raak ten einde raad. Ik probeer mijn bv weer op te bouwen maar dat gaat natuurlijk niet zo vlot. Ondertussen probeer ik ook met een lepeltje maar dat lukt ook niet altijd.

Is er iemand die dit probleem herkent?
Of weet er iemand wat de reden hiervoor zou kunnen zijn?

groetjes van een bijna radeloze mama!!

Vicky
 
Hoi,

Heel moeilijk weet ik uit ervaring. Ik was op tijd begonnen met het geven van een flesje zo nu en dan voordat ik weer aan het werk wilde gaan. Onze kleine diva voelde dit haarfijn aan. Toen het nog  vrijblijvend was, geen probleem, vanaf het moment dat het moest piekerde ze er niet over om uit de fles te drinken. Hierdoor heb ik nog lang BV gegeven. We dachten dat er iets was maar dat was er niet. We moesten haar laten zien wie de baas was en als wij wilden dat ze ging drinken dat ze dat ook ging doen. Ze was namelijk de baas over ons. Dat realiseerde ik me toen niet maar achteraf wel. Misschien wat handige tips: We gebruiken een Aventfles. Ik geef haar de fles terwijl ze op mijn schoot zit (haar rug tegen mijn buik) of samen op het grote bed dat ze naast me ligt met mijn arm om haar heen. Toen ze klein was gingen we ook wel voor het raam staan met haar op de arm. Ik heb wel eens gelezen dat iemand aluminium folie om de fles deed om de interesse te behouden.  Mijn man en ik  wisselden af omdat het soms wel erg vermoeiend is. Vanaf het moment dat ik stopte met de BV was de strijd over omdat ze toen geen keuze meer had. Alsof ze nooit anders had gedaan... Vorige week was ze bij een andere gastouder en toen weigerde ze weer de fles (ze is nu 11 mnd) en met bovenstaande tips dronk ze de laatste dag toch weer. Mensen zeggen tegen je dat ze wel gaan drinken als ze honger krijgen maar mijn kleine meid dronk liever de hele dag niets dan uit de fles. Het klinkt misschien hard maar dat was bij ons wel nodig. Ik hoop dat het je steunt, succes ermee.
 
Terug
Bovenaan