geen fles

Mijn dochter van 3 maanden weigert uit een fles te drinken. We hebben bijna alles al geprobeerd. Verschillende spenen, verschillende temperaturen, met honger, zonder honger, terwijl ze slaapt, op schoot, in de maxicosi, in de box, fles van iemand anders met mij in de buurt en met mij ver uit de buurt, met een lepeltje, bekertje of spuit nergens wil ze iets van weten. Ze neemt de speen van de fles wel in haar mond maar zuigt er niet aan. De melk die er dan indruppelt werkt ze vakkundig weer naar buiten en daarbij maakt het niet uit of er borstvoeding, nutrilon, water of vruchtensap in de fles zit. Het word voor ons nu echt een probleem aangezien ik weer aan het werk ben en ze dan 8 uur geen eten heeft. Tijdens het werk naar huis gaan is geen optie want dat is een uur rijden.
Wie heeft er tips voor ons?
 
Van voren af aan beginnen, wsch associeert ze nu flesvoeding met stress. Dus proberen te " resetten" en daar even tijd voor nemen. Ik heb verder goede ervaringen met Aventflessen, die bootsen de moederborst heel goed na.
Verder de speen er niet in drukken maar tegen de lipjes houden zodat ze zelf kan pakken, net zoals bij borstvoeding. En verdder abslolute rust en een ontspannen sfeer tijdens het flesje, zodat ze heel ontspannen kan ontdekken dat het allemaal niet zo erg is.
Succes, wij hebben ook even getobt, maar door er rustig de tijd voor te nemen is het uiteindelijk toch gelukt! Hoop voorjullie ook.
 
baby's mogen tot 1 jaar oud beslist geen honing, schijnen nl bacterieen of zoiets in te zitten die schadelijk kunnen zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan