geen fles

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal onze dochter is nu 7mnd wil geen fles meer drinken
Hoe los ik dit op kan toch niet 4x per dag pap geven water wil ze ook niet uit de fles
Help wie weet hier raad mee
De groente en fruit gaat goed
Hoeveel ml vocht hebben ze zker nodig

groetjes daan 70

Hoi Daan,

wat een vervelend probleem! Ik kan er niet echt over mee praten, want onze zoon schrokt alles naar binnen.
Heb je handvatten aan de fles? Bij veel flessen kun je die er los bij kopen. Misschien wil ze wel drinken, als ze het zelf kan doen?
Heeft ze misschien spruw? Dan kan het zijn, dat ze de speen niet prettig vindt.
Onze zoon kon al snel door een rietje drinken en ook slokjes zo uit de beker (als ik de beker vast houd). Misschien kun je zo wat vocht naar binnen krijgen en anders zou je een tuitbeker kunnen proberen.

Tja, het blijft raden. Wellicht kun je contact opnemen met het consultatiebureau of de huisarts. Die hebben vast wel tips om je verder te helpen.

Succes! Marijon

Met 7 maanden kunnen ze ook uit een beker drinken, liever geen antilek, maar tuit, rietje of gewoo.

Hoi Daan,

Kan me voorstellen dat je hiermee worstelt, lijkt mij ook lastig. Daniel dronk al vrij snel uit een beker(4 maanden), moest het uiteraard wel zelf vast houden en inmiddels kan hij het zelf. Om te oefenen kan je met wat dikkere vloeistof, zoals yoghurt of evt de pap beginnen. Uit een rietje leren drinken, kan je doen door een pakje drinken(appelsap bijv.) aan te bieden en daar dan zachtjes in te knijpen, zodat er dus drinken uit komt. Na een paar keer pakken ze het over.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de (smaak van de) melk zat is. Je hebt ook opvolgmelk met een smaakje(fruitflesje), misschien is dat wat....

Ik hoop dat het gaat lukken hiermee....

Succes, Yvette

Hoi Daan..

Een heel bekend probleem voor mij.. mijn dochtertje heeft dit ook en is nog 8,5 maand maar begon er ongeveer een maand geleden ook de breu aan tegeven wat de fles betrefd en nu wil ze hem nog steeds niet.. meerdere malen naar de dokter( omdat ze helemaal niet meer dronk ) en ook de pap die ik dan maakte was niet goed meer.. ze was de melk zo beu.. , maar later begon ze ook nog met spugen ed.. nu lopen we inmiddels bij de ka en denken ze aan koemelk allergie.. nu hoeft het niet zo tezijn dat jou meisje dat ook heeft natuurlijk, ze kan ook goed horen tot de groep kindjes die de fles gewoon snel beu zijn, en dan moet je idd een oplossing zoeken.. wij hebben het zo gedaan ( als je drie flessen geeft ) smorgens standaard een bordje pap van 200 cc flesvoeding, dan tussendoor een fruithapje( als het kan met exstra water ( ong een eetlepel ) dan tussen de middag een boterham, met een beker/tuitbeker thee of water, gewoon aanbieden en iedere keer proberen, als jij steeds een beetje drinken in het mondje ( giet ) voorzichtig natuurlijk krijgen ze het wel door.. dan savonds groentehap en toetje en dan bij de groentehap ook exstra vocht toevoegen als dat kan.. en dan savonds pap van 200 cc.. en dan heeft ze genoeg vocht( aldus de ka ) maar vooral de plasluiers in de gaten houden.. en iidd zorgen dat ze zo snel mogelijk zelf leert drinken want ik denk dat ze die fles beu is, net als mijn dochtertje.. ( gaat ze ook huilen of wat doet ze als je de fles probeert tegeven?? )

Wens je succes .. ik weet precies wat je meemaakt..

LIefs Debbie

Merle heeft ook een tijdje slecht gedroneken.
heb toen bij het CB gevraagd hoeveeel vocht ze moet hebben.
500 cc Merel was toen ong 11 mnd.
Dit halen ze uit alles. Dus ook de fruithap het groentehapje telt mee als een deel vocht.
Merel moest toen trouwens wel 300 cc melk (producten) op een dag.

Ik ben haar vaker kleine beetjes aan gaan bieden.
Dat hielp en inmiddels krijgt ze alles voldoende bineen.

Hoi Daan,

Hier exact hetzelfde ,mijn zoontje wil ook geen enkele fles meer. Hij is   nu 6 maand en krijgt 3x daags zijn fles gelepeld als pap. wel bewerkelijk ,maar een andere keuze heb ik niet.

Groetjes Tessa

Hoi!

Ik heb dat ook gehad met mijn meisje, ik heb haar wel elke voeding pap gegeven. Anders kreeg ze niet veel binnen, dat is ook niet de bedoeling. Mijn dochter drinkt uit een gewoon bekertje en een tuitbeker. Misschien kun je dat nog proberen.
Succes!!!

Terug
Bovenaan