geen flesje

Hallo allemaal,

Over twee weken moet ik weer aan het werk en ben druk aan het oefenen met de fles. Maar dit wil mijn dochter absoluut niet! Het is een grote huilparty zodra ze de fles in haar mondje heeft. Alle soorten spenen en flessen al geprobeerd maar niets helpt. Het helpt ook niet wanneer iemand anders haar de fles geeft en ik zelf weg ben. Wie heeft voor mij de gouden tip?
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
 
Je geeft borstvoeding en stapt dus over naar de fles?Doe dan wat borstvoeding op de speen als ze die smaak proeven lukt het meestal beter.Of geeft borstvoeding in de fles(Afkolven) sucses
 
Als ze al begint te huilen met de speen in de mond, probeer dan eerst eens alleen de speen in de mond te doen,dus zonder fles. En speel er een beetje mee zodat ze gewend raakt aan de speen.
Ik weet niet of je ook Cinababy hebt gebruikt? Ik gebruik het bij onze zoon zodat hij z'n gewone speentje pakt en deed het dus ook op de flessenspeen. Blijkbaar een lekker smaakje.
Ik had dus ook een flesweigeraar. :)
Wat ik nog meer deed: verwarm de speen onder de kraan van tevoren en leg het even onder je borst (voor de geur)

Anders moet je eens op het borstvoedingsforum kijken, daar staan ook nog een hoop tips.
Dé gouden tip is er helaas niet, want elke baby is weer anders natuurlijk.
Sterkte!!
Bianca
 
Mijn dochter, nu 8 maanden, heeft nooit de fles/speen gewild... nu had ik het geluk dat ik pas na 7 maanden hoefde gaan te werken (en echt hoor, bijna iedere dag hebben we het geprobeerd met het flesje...) en ze al goed van een lepeltje eet.
Ze krijgt haar melk met nutrix van een lepeltje!
Maar ik lees ook weleens dat ze het van het een op het andere moment 'door' kunnen hebben...
Kijk eens op het borstvoedingsforum (borstvoeding.nl); hier staan nog wel eens goede tips!
Groetjes en succes,
Karin.
 
EIGENLIJK IS HET HET BEST OM MET 6 WEKEN JE BABY AL TE LATEN WENNEN AAN EEN FLES, MAAR DAT IS ACHTERAF GEPRAAT.
EEN SPUUGDOEKJE EEN DAG TUSSEN JE BORSTEN DRAGEN, HIER EEN GAT IN KNIPPEN EN OM DE SPEEN HEEN DOEN. DIT KAN WERKEN.
 
Terug
Bovenaan