geen flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Onze dochter is nu bijna 9 maand. En vanaf 8 maand was ik de borstvoeding aan het afbouwen. En dat ging goed tot vorige week toen weigerde zij ineens de fles. Ze kreeg toe alleen 's morgens nog de borst. Ik heb ook al gewone melk geprobeerd. Ze wil het niet. Wat kan ik hier aan doen.

Heb je al een bekertje of tuitbeker (zonder antilek-dinges) geprobeerd?
Eventueel kan je het gaan lepelen, maar dan ben je wel eventjes bezig...
Sterkte!

Hoi Marieke,

Bedankt voor je snelle reactie. Maar een tuitbekertje heb ik ook al geprobeerd. Wil ze ook niet en ik heb al een bordje pap gemaakt en dan met een lepeltje endat wil ze ook niet. Ik weet het zelf echt niet meer, wat ik er aan kan doen.

Hoi,

Ik heb geen tip, maar mijn zoontje hij is nu bijna 11 maanden heeft ook zo'n periode gehad met 9 maanden, heeft bijna 3 weken geduurd dat hij in ieder geval niet zijn melkproducten op dronk maar wel zijn fruit en warm eten.
Na die drie weken zijn de eerste tandjes doorgebroken, dus misschien heeft het daar aan gelegen, wij weten het ook niet, we hadden ook alles geprobeerd.
Maar na die periode is het eten en drinken niet meer bij hem aan te slepen.
Hij drikt nu goed en eet nog meer dan toen.

Ik zou je eigen er niet zo druk overmaken.

Groetjes, Simone

Hoi Simone,

Bedankt voor je reactie. Dit klinkt gelukkig een beetje positief. Ik heb inderdaad wel het idee dat er tandjes doorkomen aan de bovenkant. Onder heeft ze er al twee. Kreeg die van jullie ze ook aan de bovenkant door? Want toen ze ze onder door kreeg had ze nergens last van. En ze eet verder ook alles groente, fruit. Maar bedankt in elk geval, ik ben een beetje gerust gesteld.

Groetjes,

Alie

Sorry Simone,
Ik lees nu dan de eerste tandjes doorkwamen. Die heeft onze dochter dus al maar misschien zijn die boven doorkomen pijnlijker. Ik wacht het wel af. Ik elk geval was ik blij met je reactie.

Groetjes,

Alie

Ik wilde nog even zeggen dat mijn ventje die echt uitstekend eet, vanaf de geboorte, rond de  9 maanden een hele moeilijke periode had. Weigerde van alles, krijsen en huilen, groot drama met fruit, brood, warme maaltijd. Ik wist niet wat me overkwam! Waar was mijn allesetertje gebleven?? Regelmatig stonden de tranen me echt in de ogen...
En opeens 6-7 weken later was het weer over en at hij opeens (echt van de ene op de andere dag!!) alles weer met smaak, alsof hij nooit anders gedaan had.

Misschien is dit ook een fase bij jouw kindje? In ieder geval veel succes!

Hoi aaltje,

Bij ons zoontje kwamen er gelijk 4 tanden, eerst de boventanden en daarna de onderste twee pas. Nu is hij ook bezig weer met de boventanden en hij drinkt nu weer opeens zijn flessen niet meer. Ben benieuwd hoe dat weer gaat uitpakken.

Groetjes, Simone

Terug
Bovenaan