Geen fruit en groente eten

<p>Lenn is nu bijna 13 maanden en slaat sinds een tijdje zijn fruit en groente over. Gepureerd wilt hij niet, in stukke veegt hij het van tafel en duwt het weg. Ik ben bang dat hij hierdoor te weinig binnen krijgt. Hij eet verder wel 4 boterhammen op een dag. Hij krijgt nu ook speciale peutermelk en dit gaat er in zonder moeite. Als hij geen fruit wilt geef ik hem een cracotte of een liga. Zijn hier misschien ouders met het zelfde probleem? Ik zit met mijn handen in het haar! </p>
 
Gewoon aan blijven bieden en niet te druk maken. Mijn zoon is inmiddels 4 en eet nooit avondeten. Hij is kerngezond. Ik blijf hem aanbieden en ben trots als hij 1 spaghetti sliert naar binnen werkt. Je zou een vitamine pil kunnen geven voor je eigen geruststelling maar kinderen hebben altijd een fase waarin ze slecht eten. Sterkte ermee! Je doet het goed!
 
Heb precies hetzelfde met mijn kleine van 1( maanden. Enige wat helpt is de knijpzakjes van organix. Die zijn kleurrijk en die trekken hem aan. Dus hij krijgt gelukkig hierdoor fruit binnen.
Ook de knijpzakjes van olvarit zijn hier een hit, ze zijn in de aanbieding bij de trekpleister nu
 
Dit is misschien wel een interessant artikel voor je:
https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/
En wat voor speciale peutermelk bedoel je? Als je gewone opvolgmelk bedoelt, zou ik daar persoonlijk mee stoppen. Het is onnodig zoet en het vult ook teveel, waardoor vast voedsel minder prioriteit heeft. Voor het idee van vitaminetekort kun je inderdaad een vitaminepil tegen ofzo
 
Blijven aanbieden en samen hetzelfde eten kan ook helpen. Laat het hem zelf doen met z'n handen of een vorkje als dat lukt. Hij gaat het vanzelf wel eten. Mijn oudste is nu bijna 2.5 jaar en heeft ook met periodes dat ze geen avondeten wil. Fruit gaat er gelukkig altijd nog wel in. Je zou ook eens zelfgemaakte soep kunnen proberen met soepstengels of stukjes brood om te dippen. En dan zelf hetzelfde doen, zo ziet hij hoe het kan. En met fruit idd smoothies maken ofzo.

 
Hoi,
Als je kindje zo gek op brood is, zou je hier bijvoorbeeld een geprakte avocado op kunnen doen? Of banaan? Zo krijgt hij toch wat binnen. Het zal vast een fase zijn, dus inderdaad gewoon blijven aanbieden.
Succes!
 
Terug
Bovenaan