geen fruit

Hallo, ik heb een dochtertje van ruim 7 maanden die sinds 3 dagen geen fruithapje meer wil eten. Niet vers en ook niet uit een potje. Tot 3 dagen geleden at ze dat nog wel, met een sterke voorkeur voor de potjes. Toen ik 3 dagen geleden voor het eerst (gepureerde) banaan wilde geven, hield ze haar mond stijf dicht en vervolgens wilde ze ook geen appel of peer meer uit een potje. Ik snap hier niks van. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en tips hoe ik hier op kan reageren?
 
wat je ook doet, maak er geen strijd van! Eten is voor kinderen vaak een machtstrijd, heerlijk om je ouders mee te pakken
Op jonge leeftijd al proberen kinderen van alles uit. Dus ook "wat als ik nou eens geen hapje neem". Omdat wij ouders graag zien dat onze kinderen goed eten en ons vaak zorgen maken als ze dit niet doen, leidt het kiezen op elkaar houden vaak tot de leukste reacties van je ouders! Ze gaan gekke dingen doen zoals proberen jou een hapje te laten nemen als ze rare geluiden gaan maken "kijk eens een autootje, broem!!"
Geef er dus niet al te veel aandacht aan. Ze houd haar kaken op elkaar dus je kan wel van alles er doorheen gaan doen maar als die mond niet open gaat houd het toch op. Een paar daagjes geen fruit is niet het einde van de wereld. Eet ze helemaal niets meer dan zou ik me zorgen gaan maken. Maar eet ze geen fruit, dan niet. Hoe meer fratsen jij gaat uithalen, hoe leuker het wordt!

groet,
Jinny
 
Hoi,

dit is heel herkenbaar alleen niet bij 7,5 maand. Mijn dochtertje is nu precies vandaag 1 jaar geworden. Hoera....
Toen ze 11 maanden was had ze ook ineens bedacht geen fruit meer te willen. Niet vers niet uit een potje niet zo hapklaar niks wilde.
Vanalles geprobeerd maar ga er geen strijd van maken want dat lost echt niks op.
Wij boden het gewoon elke dag aan en wat ze at dat at ze.
Op geen gegeven moment zag ik de link dat als het potje in de koelkast had gestaan ze het wel at. Dus ik zette toen het potje gewoon in de koelkast en toen at ze het wel.
Nu eet ze het inmiddels gewoon weer goed. En ook vers eet ze gewoon. Denk dat het gewoon een fase is.
Krijgt ze misschien een tandje. Dat was nl hier zo. Dat dit gelijk liep met een tandje krijgen.

Maar maak er geen strijd van ze gaan echt niet dood van een periode geen fruit krijgen hoor ze nemen het vanzelf wel hoor.

Succes ermee.

Groetjes Pinda
 
Terug
Bovenaan