geen fruit

Daniel 6 mnd wil nog steeds geen fruit hebben. Of het nou uit een potje komt of vers het maakt hem niet uit. Banaan is helemaal niet te eten zelfs niet met liga erdoor.Eerste danoontje die kleintjes vind hij wel lekker maar geen banaan.
Heeft er iemand een idee zodat hij toch fruit leert eten?
Groetjes natascha

Met mijn dochter precies hetzelfde vorige maand (toen was ze 6 maanden). Geen groente of fruit, zelfgemaakt of uit potje.
Ben  begonnen met potjes vanaf 4 maanden, fruit, een paar theelepels en dit te vermengen met wat melk. Dit ging redelijk. Ben er op vakantie toen een week wat minder mee bezig geweest, maar toen wilde ze wel letterlijk alles proeven wat wij aten. Ze heeft toen af en toe een paar minihapjes van alles (vanillevla, vulling gebak, jus d'orange etc)gehad. Na de vakantie op de opvang aangegeven dat ze het ook wel mochten proberen met fruit, en zowaar, daar at ze opeens een halve peer, gepureerd met wat water. Inmiddels was ze toen bijna 7 maanden en ook thuis was de knop om en sindsdien eet ze met smaak ruim 1 stuk fruit. (meestal peer vermengd met iets anders, van banaan krijgt ze verstopping).
Ik zou dus zeggen, stimuleer hem verschillende dingetjes te proeven,  en fruit eerst te vermengen  met melk, dan is de smaak minder scherp en wat vertrouwder.  

Banaan heeft een vrij uitgesproken smaak. Probeer eens iets neutralers zoals peer. Mengen met een beetje melk wil ook nog weleens helpen. Deze smaak komt immers bekend voor. Persoonlijk zou ik niet te veel varieren maar eerst een week één soort fruit, de week erna een smaakje erbij. Als dat goed bevalt weer iets anders proberen. Het is niet niks als je al die maanden alleen je melk gewend bent. Geef de moed niet op. Gewoon stug blijven aanbieden maar verwacht niet te veel. Hapje voor hapje komt het best goed.

Terug
Bovenaan