geen fruit

Mijn zoontje van bijna 21 maanden was tot 14 maanden een hele goede eter. Sinds die tijd  eet hij moeizaam fruit. De laatste maanden eet hij echt  geen of nauwelijks fruit. Ik bied het iedere dag aan maar als hij het ziet zegt hij al: Nee. Ik heb al van alles geprobeerd want ik vind het gewoon jammer. Gepureerd, vlaggetjes erin gezet (hielp 4 dagen), allerlei soorten fruit, etc. Hij eet gelukkig wel redelijk groenten maar dit wordt ook minder. En wat hij echt niet eet is pasta en rijst. Dit heeft hij voorheen wel gegeten. Hij eet daar echt niks van. We eten het wel zeker 1 keer per week en dwingen hem niet. Hij krijgt ook niks anders, alleen een beetje yoghurt toe. Wie heeft er een idee hoe ik hem weer aan het fruit en aan de buitenlandse gerechten kan krijgen? We vinden het geen groot probleem maar het is wel jammer en volgens ons speelt hij vooral een spel dus wij maken er vooral geen drama van. We bieden het aan maar als hij niet wil, dan niet.
 
Onze dochter, nu 2,5 jaar, eet ook geen fruit meer. Ongeveer vanaf dat ze 21 maanden was. Daarvoor ook alleen maar banaan of uit potjes maar het was toch iets...We geven haar nu elke dag Hero fruitontbijt. Vind ze heerlijk en is toch gezonder dan helemaal niets. We proberen het nog steeds, maar weigert het zelfs te proeven. Ze vind het wel leuk om het erover te hebben en vooral ook om fruit klaar te maken voor haar broertje van 1 jaar. We laten het maar gewoon en maken ons er ook niet te druk over. Ik denk dat het vanzelf wel een keer komt en dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.
 
En gepureerd fruit door het toetje? Onze zoon is (tot nu toe; afkloppen) een erg makkelijke eter. Hij eet vrijwel alles; alleen witlof en sla/rauwkost is nog geen favoriet.
Ik maak wel eens een toetje met bijvoorbeeld geraspte appel en doe er een paar scheppen biogarde door. Eventueel klein scheutje roosvice om de fruit-smaak te verdoezelen... Ook ander fruit is gepureerd erg lekker door het toetje zoals abrikoos, perzik, aardbei, banaan enzovoorts...
Wie weet is dit nog een tip?
 
Terug
Bovenaan