Hoi taz,
Lastig hoor,
ik kan me voorstellen dat je het prettig voro hem zou vinden als hij fruit kon eten.
Hoe bied je het hem nu aan?
Vanaf hoe oud ben je begonnen met hem fruit aan te bieden?
Ik ben met ons zoontje met zes maanden begonnen met de bijvoeding, en ik begon met een schijf appel (kort gekookt zodat ie zacht was) en overrijpe peer. Gewoon in stukken op zn kinderstoel plankje gelegd; en in het begin ging alles op de grond, maar een maandje later kon ie t zo wegwerken.
Dat ik later nog over de grond speurde, zo van hee, waar is t gebleven??
Maar zo gemakkelijk is t bij jullie niet nu als ik dat zo lees.
Je kunt een soort van overnieuw beginnen.
Hoe wij t hier hebben is dat we twee volle fruitmanden hebben staan, ik ga een keer in de week naar de groente boer en voor een tientje haal ik sinaasappels, appels, bananen, mandarijnen. Verder koop ik vaak ook nog een mango, en lekker sappige peren. (die wat rondere peren, niet die lange).
Dat leg ik thuis in de mand, goed in zicht, en wat bij mijn zoontje zo werkt; 'zien is eten'.
Hij eet s ochtends een stuk appel, vaak een halve of soms een hele, ik leg gewoon een appel in een leuk gekleurd bakje (hema, melamine met een printje, superleuk) en dan zet ik dat op tafel voor hem, met verse sju erbij.
Ik laat t aan hem. Of hij t wil of niet, ik heb nooit geprobeerd te voeren, of te zeggen dat t moest.
Verder bananen, lekker zoet, gewoon in drieen breken en in zn bakje, smiddags; of onderweg gewoon uit de schil; ik geef t m in handen en bemoei me er niet mee.
Het helpt ook als jij fruit eet op de momenten dat je het hem aanbiedt, en erop wijzen dat t zo lekker is,
Maar niet reageren als ie t afwijst, en wel reageren als hij t opeet; handen klappend toejuichen bij wijze van spreken!
het is een kwestie van tijd, en hem laten ontdekken dat het lekker kan zijn. Gewoon aanbieden, aanbieden en nog eens aanbieden....
succes, t is zo lekker he>
groetjes Kim