geen fruit

hoi,

onze zoon van bijna twee eet geen fruit.
aardappekls met groente gaat prima en het andere eten ook zoals brood.
snoep lust hij niet en ijsjes ook niet.
maar dat vind ik geen probleem.
nu ben ik een echte fruit eter en wil dan ook graag dat onze zoon dat ook doet.
als hij iets eet dan ook maar echt iets aan fruit moet het nog helmaal geprakt zijn ook nog.
help wat moet ik doen.

ps vanaf het begin dat hij fruit mocht gaan eten vind hij het niet lekker.
 
Hoi taz,
Lastig hoor,
ik kan me voorstellen dat je het prettig voro hem zou vinden als hij fruit kon eten.

Hoe bied je het hem nu aan?

Vanaf hoe oud ben je begonnen met hem fruit aan te bieden?

Ik ben met ons zoontje met zes maanden begonnen met de bijvoeding, en ik begon met een schijf appel (kort gekookt zodat ie zacht was) en overrijpe peer. Gewoon in stukken op zn kinderstoel plankje gelegd; en in het begin ging alles op de grond, maar een maandje later kon ie t zo wegwerken.
Dat ik later nog over de grond speurde, zo van hee, waar is t gebleven??

Maar zo gemakkelijk is t bij jullie niet nu als ik dat zo lees.

Je kunt een soort van overnieuw beginnen.
Hoe wij t hier hebben is dat we twee volle fruitmanden hebben staan, ik ga een keer in de week naar de groente boer en voor een tientje haal ik sinaasappels, appels, bananen, mandarijnen. Verder koop ik vaak ook nog een mango, en lekker sappige peren. (die wat rondere peren, niet die lange).

Dat leg ik thuis in de mand, goed in zicht, en wat bij mijn zoontje   zo werkt; 'zien is eten'.

Hij eet s ochtends een stuk appel, vaak een halve of soms een hele, ik leg gewoon een appel in een leuk gekleurd bakje (hema, melamine met een printje, superleuk) en dan zet ik dat op tafel voor hem, met verse sju erbij.
Ik laat t aan hem. Of hij t wil of niet, ik heb nooit geprobeerd te voeren, of te zeggen dat t moest.
Verder bananen, lekker zoet, gewoon in drieen breken en in zn bakje, smiddags; of onderweg gewoon uit de schil; ik geef t m in handen en bemoei me er niet mee.

Het helpt ook als jij fruit eet op de momenten dat je het hem aanbiedt, en erop wijzen dat t zo lekker is,
Maar niet reageren als ie t afwijst, en wel reageren als hij t opeet; handen klappend toejuichen bij wijze van spreken!

het is een kwestie van tijd, en hem laten ontdekken dat het lekker kan zijn. Gewoon aanbieden, aanbieden en nog eens aanbieden....

succes, t is zo lekker he>
groetjes Kim
 
hallo ons zoontje eet ook alleen maar banaan op de peuterspeelzaal thuis geen fruit ja van die bakjes van frutapura en nestle dat is best duur als je je bedenk dat die bakjes voor 4 stuks 249 kost ik ga smiddags een appel afschillen en zeg dan kijk eens voor jou nee nee ja wat moet je dan ik hoop dat het nog veranderd manderijntjes afpellen vind die geweldig voor iemand maar zelf eten ho maar
 
misschien ka je weer potjes gan gebruiken onze meid deed het vorig jaar ook tot dat onze meid van 5 mnd fruit ging eten en deed ze mee wel uit potje tot 36 mnd oud dus misschien heb je e rwat aan
 
Terug
Bovenaan