Geen fut meer om te sporten

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik heb sinds 2/3 weken totaal geen fut meer om te sporten. Ik werk 40 uur en 'savonds ben ik gewoon helemaal op. Ik ben nu 12 weken zwanger en merk dat ik echt doodmoe ben soms. Ook heb ik last van erge honger! Weet soms niet meer wat ik moet eten en dan is de keuze helaas niet altijd gezond. Ben alleen bang dat ik aan ga komen. Ik fiets wel elke dag 50 min en loop 30-45 min per dag dus beweging heb ik wel.</p><p>Zijn er nog meer die hier last van hebben? </p>

Heel herkenbaar! Ik was altijd gewend 3x in de week te sporten, maar toen ik net zwanger was haalde ik het niet meer. Als ik thuis kwam na werk, moest ik vaak eerst even slapen. Ook de honger is herkenbaar! Bij mij hielp het wel om verspreid over de dag steeds wat te eten. De vermoeidheid wordt gelukkig vanaf 2e trimester echt minder! 

Er is hoop! ? Ik had tot 15 weken ook geen energie en zin om te sporten. Naar je lichaam luisteren is denk ik het belangrijkste. Nu met 34 weken nog steeds 2 keer pw sporten dus die zin en energie zijn weer teruggekomen. Geniet van je zwangerschap!

Joh je fietst en loopt veel dus beweging krijg je wel! De puf om te sporten komt vast wel weer! En besteed bijv dit weekend 2 uurtjes aaan het maken van gezonde tussendoortjes of maaltijden die je kan invriezen, zodat je eerder geneigd bent een gezonde keuze te maken :)

Herkenbaar... ik was zo moe tijdens het werk.. en daardoor kwam ik er achter dat ik in verwachting was... werk op boerderij dus fysiek wel wat gewend en deed aan sportief paaldansen... maar zo geen fut.. nu ben ik 16 weken zwanger en langzaam aan begint me energie weer beetje te komen... ik ga binnenkort kijken of 1 of 2 in de week te gaan zwemmen... 

Terug
Bovenaan