Geen geduld om de fles te drinken

Hallo.
Ik heb een dochter van 7 maanden en volgens mij raakt haar geduld een beetje op om de fles te drinken. Ze is erg ondernemend en houdt alles in de gaten. Maar als ze de fles drinkt dan wil ze dat ook steeds doen. De laatste dagen lijkt het alsof ze soms geen zin heeft om te gaan drinken omdat ze het dan niet allemaal bij kan houden. Uiteindelijk drinkt ze dan toch wel, na een beetje afleiding etc. Wanneer ze vaste voeding krijgt (zoals warm eten of fruit) dan heeft ze dat niet zo. Melk is al niet haar favoriete eten, volgens mij, heeft ze altijd al gehad.
Mijn vraag is of iemand dit herkent, en of je dan evt. tips voor mij hebt.

Groetjes,
 
Hoi,

Ik herken het wel, mijn dochtertje is jonger (6 maanden), maar heeft ook nergens geduld voor. Wij hebben ontdekt dat als ik de tv aan zet en haar dan, half zittend tegen mijn borst laat zitten, dat ze dan wel de fles leegdrinkt, met af en toe een pauze om even te lachen of te gillen over iets wat ze op tv ziet. Misschien werkt het..

groetjes,

Desiree
 
nee ik zet de tv uit en zoek een rustig plekje bv: slaapkamer. en veel
boeren laten doen ze hebben daar veel last van de mijne ook hoor echt
het is geen uitzondering

 hoor ze ondekken steeds nieuwe dingen he.

 
hoi

Wat lastig dat je dochter nu zo moeilijk drinkt. Ik werk zelf op een KDV en daar zijn er ook wel kinderen die snel afgeleid zijn en alles in de gaten willen houden. En dan inderdaad nog wel eens vergeten dat ze zelf moeten drinken.
Wat ik dan meestal doe is rustig op de bank gaan zitten met het kind. Een armpje heb ik dan onder mijn eigen arm en het kindje ligt dan met haar/zijn buik tegen mijn buik aan. Zo kan het kindje alleen naar mij kijken. En ik zorg er dan voor dat haar/zijn aandacht wel bij mij blijft. Zoals zachtje spraten. liedjes zijngen, neurien. Waar het kind van houd. Dit werkt  natuurlijk bij elk kind anders.
Maar ik heb wel gewerkt dat het bij bijna alle kindren help en ze drinken de fles nagenoeg leeg. Op 30cc kijk ik niet
Ik hoop dat je er wat aan heb
Liefs Danielle
 
Terug
Bovenaan