Geen goed gevoel bij vriendinnetje

<p>Mijn dochter van 7 jaar gaat sinds een paar maanden om met een meisje dat bij ons in de straat is komen wonen. </p><p>In het begin leek ze aardag, maar haar gedrag begint me steeds meer tegen te staan. Ze liegt dat het gedrukt staat, is behoorlijk grof in de mond en duwt en slaat soms. </p><p>Mijn dochter is nog vrij klein voor haar leeftijd en ook best naïef. Sinds ze met dit meisje speelt merk ik dat ze zelf ook steeds brutaler wordt, zowel naar ons als andere mensen en steeds meer dingen doet waarvan ze weet dat het eigenlijk niet mag.</p><p>Ik praat regelmatig met mijn dochter hierover, maar ik wil haar ook niet verbieden met dit meisje om te gaan, ik vind dat ze daar zelf achter moet komen. </p><p>Maar telkens als ze weer met haar meegaat blijf ik achter met een naar gevoel, het voelt niet veilig. </p><p>Wat kan ik doen? </p>

Ik denk dat als je het zou verbieden ze het niet zou snappen. Misschien kun je het contact wat verminderen door wat meer te stimuleren met kindjes uit haar klas af te spreken? 
En anders als het je echt tegen staat en het meisje vraagt om af te spreken kun je natuurlijk ook eens zeggen dat het niet uitkomt..
Lastig zulke situaties! Succes

Terug
Bovenaan