geen groente en vlees

hallo ik ben martine en heb een zoontje van 2 jaar en sinds een  half jaar weigerd hij zijn aardappels en groente te eten. al het andere eten eet hij wel zoals zijn vlees, pasta,pannekoeken en natuurlijk snoeigoed wie kan mij helpen dit te proberen opte lossen?
 
 
Hallo mama2,

Dit is heel herkenbaar! Onze zoon (inmiddels 3) wilde bij het avond(warm)eten ook niets anders dan vlees. Sinds kort hebben wij 'ingevoerd' dat hij pas vlees mag eten als hij aardappels of pasta en groente heeft gegeten. Dat werkt redelijk goed, hij eet nu bijna iedere dag aardappels/pasta, maar nog niet alle groenten.
Verder krijgt hij 's avonds voor het tandjes poetsen altijd een klein chocolaatje. Als hij niet goed heeft gegeten, krijgt hij die ook niet. Da's dus ook nog een stok achter de deur.
Hopelijk heb je hier iets aan, succes!
Mam30
 
Hallo mama2 !
Misschien kan het ook aantrekkelijk maken om de groente en aardappelen aan een grote sateprikker te prikken.
Ik prak alles nog wel een door elkaar, dit doe ik dan bij rode kool of spinazie.  We wisselen ook nog wel eens van bord of bestek.
Ze is best een goede eter hoor, maar heeft ook wel eens haar dagen dat ze niet goed eet. Dan probeer ik het dus op deze manier en dat wil meestal wel helpen.
Geef ook wel een appelmoes als beloning.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes ermee.
Groeten van Miena !
 
Ik hoop ook op tips. zoontje van 15 mnd (vr)eet overdag héél goed boterhammen, maar 's avonds helemaal niet. Hij eet wel zijn  vlees maar verder spuugt hij alles uit. soms ga ik de strijd aan en hangt hij driftig half uit zijn stoel te gillen zodra ik met de lepel groente in de buurt kom. Zelf eten wil hij het ook niet. Alleen brood, yoghurt, vlees  en fruit is toch niet genoeg? groenten moet toch ook??? hij eet niet met ons samen omdat hij om 5 uur altijd al moe en hongerig is, ik zet hem er wel bij als wij een uurtje later eten. Maar hij wil het echt niet.
 

Met onze dochter van 3 jaar hetzelfde probleem. Brood en fruit eet ze goed, maar 's avonds eet ze slecht. Als ik haar vraag wat ze wil eten, dan is het antwoord  macaroni. wij eten dus ook 2-3 x per week pasta in allerlei variaties, met veel groenten erdoor.
Af en toe wil ze bijv. wel aardappels met appelmoes eten, en vorige week heeft ze opeens sla gegeten, maar dat is maar af en toe.   Ook is ze gek op hamburgers (ze hadden nu bij de super leeuw-burgers, dat vond ze helemaal te gek).
Ik maak er verder geen probleem van, en hou het gezellig aan tafel, niet eten dan niet. Dwingen werkt alleen maar averechts, en zitten we met zijn allen chagerijnig aan tafel.
Ze krijgt altijd een toetje, en dat vind ze heerlijk ,dus ze gaat niet met een lege maag naar bed.
 
Hoi Mama2.,
mijn zoon van 2,5 eet al sinds ruim half jaar geen warm eten meer. Het enige wat er in gaat zijn frietjes en kipnuggets maar die eten we ongeveer 1x in de 3 weken. Groente, fruit, pasta, of andere 'gezonde' dingen krijg ik er op geen mogelijke manier in. Alles geprobeerd, van pureren, tot prakken, met jus, met appelmoes, niet prakken, stukjes, je kunt het zo gek niet bedenken, maar hij houdt zijn kaken stijf op elkaar. Een toetje (vruchtenyoghurt) gaat er dan wel in en brood en crackers eet hij matig.

Het is wel een ventje met enorme energie die de hele dag door praat (ik snap persoonlijk niet dat hij niet BARST van de honger !!). Nu is hij wel sinds januari redelijk aan het kwakkelen (veel verkouden enzo) dus ik begin me zachtjes aan wel zorgen te maken over zijn gezondheid..... Wat moet je hier nou toch mee ???

Marieke
 
Hallo, hier nog een bezorgde moeder. Ons zoontje van 23 maanden eet ook al maanden geen groente en aardappels en alleen maar het vlees. Als het aan hem liggen eten we alleen maar friet, bruine bonen of macaroni. We proberen echt om er geen strijd van te maken maar het vreet aan me dat hij zo slecht eet. Brood en fruit eet hij gelukkig wel heel goed. Ik heb ook echt geen idee wat we er aan kunnen doen om het beter te krijgen. Ze zeggen dat het een fase is die weer overgaat maar niemand kan zeggen wanneer. Tot die tijd proberen we het gezellig te houden aan tafel en dit forum goed in de gaten te houden. Wie weet komt er iemand met de gouden tip...
 
helaas ik heb ook geen gouden tip
ik probeer ervoor te zorgen dat mijn zoontje (25 maanden) ongeveer 2 stuks fruit of 2 stuk en 1 fruitsnack binnenkrijgt en 2 boterhammen op een dag
maar de groetne en het vlees is een ramp
ik probeer iedere avond wel iets bij het eten te maken wat hij wel lust, dus hij lust bijv. bruine bonen, krielaardappeltjes en rookworst, dan geef ik dat niet in één maaltijd, maar bij iedere maaltijd iets
hij eet ook graag gevulde pasta (tortellini), dus die kies ik dan weer gevuld met spinazie
en quiche vindt hij lekker want dat lijkt op taart, dus dat is feest
komkommer eet hij wel als ik het aan het klaarmaken ben, maar niet als het op z'n bord ligt, dus dat geef ik dan weer tijdens het koken steeds een plakje
en groenteburgers, kaasburgers  en valess vindt hij ook prima, is ook niet zo taai als vlees
tja en zo verzin ik van alles om hem ook groente en vlees te laten eten.........
het duurt bij ons al een jaar of zo........ dus ik ben bang dat het pas overgaat als hij zelf beseft dat het nodig en lekker is!
succes
 
Terug
Bovenaan