geen groente willen

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's
Ik heb even een vraag.
Anne-Sophie wil 's avonds geen hap groente meer eten.
Dit is nu ruim een week aan de gang en ik krijg er echt geen hapje in.
Verder eet en drinkt  ze over de hele dag verspreid weinig (vind ik). Nog geen hele boterham en maar 300 ml drinken. Ze wil ook maar een paar hapjes van haar fruithap.
Hebben meer mama's hier ervaring mee?
Gaat dit weer over?
Het komt voor dat als ze geen hap groente eet   ze daarna ook geen slok uit de fles drinkt. En daarna moet ze naar bed. Je begrijpt dan wel hoe de nacht eruit ziet. Ook als ik dan een flesje probeert wil ze niet.
Ik merk echt dat ze de afgelopen week is afgevallen. Ze is gelukkig niet uitgedroogd. Dat controleer ik regelmatig.
Heeft iemand tips of herkent iemand dit?

Groetjes van Marianne
Anne-Sophie is deze week 10 maanden

Ik herken het wel. Mijn dochtertje van 8 maanden heeft ook van die rare buien. Drie weken terug at ze ineens als een bouwvakker, maar dronke ze erg weinig. En de afgelopen week wilde ze ineens niet meer eten. Gelukkig wel wat meer drinken, maar ook niet juf van het. Met ook bij ons het geval dat we 's nachts veel in de weer zijn. De week dat ze zo veel at, heeft ze voor het eerst drie nachten doorgeslapen. Nu natuurlijk niet meer. Maar sinds gisteren eet ze wel weer goed; en haar fruit en haar groente.
Als ik zo terug kijk heeft ze heel regelmatig zo'n weekje dat ze ineens slecht drinkt en eet. En daarna veranderd dat weer, zonder reden.
Dus misschien nog even afwachten en als je je echt zorgen begint te maken naar de huisarts?

Succes ermee in ieder geval

Hoi Marianne,

Kan het zijn dat ze tandjes krijgt? Veel kindjes willen dan niet eten of drinken omdat dat pijn doet.
Sven is al ongeveer anderhalve maand aan het sukkelen. Toen hij richting de 6 maanden ging, had hij zijn eerste 'tandaanval': koorts, huilen, rode wangen, vingertjes in de mond en dus niet willen eten.
Maar helaas, geen tandjes die doorkwamen. Nu heeft hij eens in de ongeveer twee weken een 'offday'. Ik hoop dat de tandjes nu snel een keertje doorkomen want je ziet ze wel zitten onder het tandvlees maar doorkomen, ho maar.

Kindjes kunnen best lang zonder eten alleen het drinken moet je goed in de gaten houden. En of ze blijft plassen, als dat zo is, dan is het goed.
Misschien kun je haar door de dag heen elke keer iets kleins aanbieden? En anders een keertje wat diksap of zo? Dat is minder heftig dan melk en er zitten ook wat vitaminen in.

Heel veel succes.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

bedankt voor de tips moeders.
Gelukkig ging het gisteren redelijk en heeft ze zo'n 600ml gedronken, bijna een hele boterham gegeten. Groente wilde ze niet.
Ik heb al zo vaak geprobeerd om haar wat anders te laten drinken dan melk maar dat neemt ze echt niet. Ook niet van een lepeltje ofzo.
De laatste dagen had ze cht heel weinig geplast. Maar gelukkig had ze deze ochtend weer een volle luier.
En die tanden...Elke keer als ze anders is steek ik het maar op de tanden. Ze heeft nu twee ondertanden. Verder zie ik nog niks zitten.
Vanochtend heeft ze ook best goed gedronken en een half boterhammetje op.
We hopen dat het elke dag weer beter gaat.

Nogmaals bedankt.
Groetjes Marianne

Hoi Anne-Sophie,

Geef je trouwens ook wel water. Feline vindt namelijk water het lekkerste en kruidenthee vindt ze ook wel lekker. MIsschien een idee?

groetjes Maris

Water en thee heb ik ook al geprobeerd. thee al in meerdere smaken maar nee hoor.
Vandaag weer lekker een dwarse dag. Vannacht heeft ze bijna geen oog dicht gedaan (ik dus ook niet). Ze heeft wel gedronken maar wilde geen hapje brood. Heb ze net maar weer in bed gelegd en nu hoor ik haar niet meer dus ik hoop dat ze lekker lang slaapt en wat minder eigenwijs is als ze weer wakker wordt.

We wachten het maar weer af.
Gelukkig krijgt ze weer wat meer vocht binnen.

Groetjes marianne

Hoi

Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Mijn dochter was tot vorige week ook een vreetmonster. Toen werd ze ziek en van af toen wilde ze niet of nauwelijks meer eten. Nu is ze beter en wil ze het nog steeds niet. Brood gaat moeizaam (kwart brood) en avondeten is een drama. Ze gaat gewoon krijsen als ze het bordje ziet. Ik ben ermee opgehouden om toch vol te houden.Fruit met yoghurt gaat trouwens wel goed.
Als ze niet wil eten denk ik nu maar gewoon: Dan toch niet! Als je honger hebt ga je wel weer eten.Gisteren heeft ze ineens wel weer wat gegeten. Half groentepotje denk ik.
Ze is trouwens ook deze week 10 maanden. Zou het dan gewoon een fase zijn die bij deze leeftijd kan horen?

Groetjes en succes ermee.

Terug
Bovenaan