geen groentehapje en aardappelen.

Hallo moeders

Mijn dochter van 7 maanden weigert de groentehapjes en de aardappelen.
Ik probeer het iedere keer weer maar met geen suc6.
Wie heeft er hier ervaringen mee.

Groetjes peggy

Hoi peggy,

Milan is bijna 2 maanden te vroeg geboren hierdoor heeft die nog steeds veel last van zijn reflux.
De dokter weet niet waarom dit zo is, maar het is niet anders.

Dit houdt wel in dat Milan alles weigerde aan vast voedsel, behalve zijn fles.
Omdat ik toch wou dat die het een keer op ging pakken begon ik steeds opnieuw met oefenen en na twee dagen klooien weer even rust.
En toen Milan zo rond de  8 maanden was, bleek hij alles wel te willen proeven, wat nu dus inhoud dat hij smorgens een fles krijgt.
Rond 10 uur half 11 wat drinken, en een lange vinger, soepstengel of een liga.
Rond 1 uur eten we samen een broodje en na zijn broodje krijgt die nog fruit.
Dan gaat die naar bed om rond half 5 á 5 uur wakker te worden voor wat drinken en om half 6 eet die mee wat de pot schaft.
Daarna nog een toetje en dan de kamer anderhalf uur onveilig maken.
savonds bij het naar bed gaan krijgt die 240 ml melk met brinta en gaat dan heerlijk de nacht in tot de volgende ochtend 8 uur.

Dus ik zou zeggen neem de tijd,   heb geduld en als ze zover zijn geven ze het echt wel aan.
Het gaat allemaal toch al zo snel, en onthoud als ze 16 zijn eten ze waarschijnlijk ook niet alles wat je ze voorschoteld.
Ik hoop voor je dat je er heel misschien iets aan hebt.

Groetjes en succes Lin.

Geen ervaring mee. Maar ik zou een week of 3 stoppen met aanbieden en dan opnieuw proberen. En dan bijv. de potjes vanaf 4 maanden. Die hebben helemaal geen stukjes.

Hoi,
heb net een verhaaltje over demi zitten schrijven dat ze geen potjes wilde..

Demi wil dus inderdaad geen potjes. Ze eet gewoon met de pot mee. Het ene wat met appelmoes en het andere gewoon door elkaar gemengd. Vooral spaghetti is lekker terwijl ze macaroni uit tuft..
sperciebonen zijn ook heerlijk.. MAAR HET ALLERLEKKERSTE IS::: VLEES!!!!! Verschrikkelijk wat een vleesmoinsters hebben wij, alle drie de meiden vinden vlees heerlijk.. arme papa en mama..moeten ze steeds meer delen..

demi is net 7 maanden en heeft sinds vanmorgen 1 tandpuntje

Hoi,

Maak je het vers? Mijn dochter wil het vers niet, maar wel uit een potje.
Blijf het aanbieden, maar maak er geen strijd van, dan ineens wordt t wel gegeten.

@Linda, mijn dochter heeft ook reflux. Vaak hebben babies hier tot hun eerste jaar last van. Met vast voedsel wordt het wel een stuk minder, maar ze hebben er dus nog steeds last van. Zeker als ze ineens een groeistuip hebben. Mijn dochter dronk dr flessen dus erg slecht, maar eet weer als een dijker!
Dus nog een paar maanden geduld en dan is dat spugen over.

Sterkte allemaal

Liefs Reneke

Hoi Peggy,

Ik herken je verhaal helemaal. Onze meid is nu inmiddels 8.5 maanden en het eten van de warme hap is nog steeds niet je van het.
Ik heb ook alles geprobeerd. Potjes, zelf maken, variëren met de temperatuur en de tijden. Maar niks helpte. Ik werd er zelf een beetje overmoedig van, omdat ik toch echt vond dat ze het moest eten.
Ik kreeg toen van het cb de tip om haar gewoon met ons mee te laten eten. Wat wij eten dat krijgt zij ook. Ze zit bij ons aan de tafel in haar stoeltje en eet hetzelfde wat wij eten. Ze eet nog steeds niet heel veel maar wel van alles een beetje. De ene keer vindt ze het lekker en eet ze veel de andere keer maar weinig.Gewoon kleine stukje van een lepeltje of  van de vork.  Als ze iets niet mag hebben zoals bijv. spruitjes dan probeer ik gewoon een potje. Ze krijgt wel iedere dag een toetje, yoghurt met wat diksap of pudding. Dit vindt ze heerlijk.
Ik merk nu ik me er zelf niet meer zo druk om maak het veel beter gaat. En tja wat ze eet eet ze. Het fruithapje gaat er goed in dus ze krijgt haar vitaminen toch wel binnen.

In ieder geval succes ermee
groetjes Anne

Hoi Peggy,

Ik ben van een ander forum (zomer 2007), maar wilde toch even reageren.
Mijn zoon eet vanaf zeven maanden zo'n beetje, met ons mee. Hij heeft er een hekel aan om gevoerd te worden. Hij wil dingen zelf in zijn mondje kunnen stoppen. Ik gaf hem vrij grote stukken (aardappel, bloemkool, pasta, bonen enz) daar sabbelde en hapte hij dan kleine stukjes af (hij had toen nog geen tandjes). Op die manier kreeg hij behoorlijk wat binnen, maar in het begin moest ik het wel los laten dat ik bang was dat hij niet genoeg at. Ook verslikte hij zich nogal eens, maar daar had hij het minste last van.

Inmiddels is hij een bink van 16 maanden. Hij eet écht alles. Inmiddels zelfs keurig met een vorkje of lepeltje.

Succes.

Groetjes, Karin
mamavan Eva en Bas

Terug
Bovenaan