geen groenten

Help, ik krijg er bij mijn zoontje van 20 maanden echt geen groenten in. Hij is gek op vis, vlees en spaghetti en aardappeltjes, maar groenten filtert hij overal uit en haalt hij uit zijn mond.

Rauwe wortel, komkommer, tomaat: NOPE

Alleen gedroogde tomaatjes wil wel eens lukken.

Ook vers fruit wil hij niet; alleen frutapura en appelmoes.

Wat moet ik hier mee aan? Wie heeft er tips? Of gaat het over?
Hij heeft het al een jaar nu.

Hoi!
Ik denk (en hoop voor je)dat t weer over gaat. Billy lust soms ook iets echt niet en eet t de volgende keer gewoon op...
Een ideetje, pureer wat groente (blender) en mix of presenteer t als saus. Met spagetti, door aardappelpuree. Lukt een hele appel ook niet??? Is vaak heel interessant om op te eten... Verse groente/fruitsap in een tuitbeker???
Nou, succes!
groetjes,Priscilla

Hier een kleine meid van bijna 20 maanden die ook geen groenten eet. Wel  macaroni en bruine bonen, maar verder niks en ook geen aardappels. Fruit soms wel soms niet. Brood en vlees gaan goed. Ik geef ze sinds een tijd al elke dag een flesje knorr vie aangemengd met water. Voor mijn idee krijgt ze dan in ieder geval extra vitamine binnen. Ze vindt het erg lekker dus dan maar op die manier wat groente en fruit erin krijgen. Ik blijf het wel elke keer aanbieden, maar als ze niet wil dan krijg je het er niet in. Ik ga er ook geen strijd van maken ik hoop dat het vanzelf goed komt.

Succes

Hier nog een jongedame die op het ogenblik alleen maar vlees wil eten als warme maaltijd... We bieden elke dag groente/aardappelen of macaroni o.i.d. aan; maar ze eet alleen het vlees op of peutert dat tussen de macaroni uit.
Fruit wil ze ook niet eten; vers fruit al helemaal niet; een potje af en toe gaat er nog wel in.
Brood daarentegen eet ze prima.
Wij maken er ook geen probleem van; ze krijgt ook gewoon yoghurt toe. het komt vast vanzelf wel weer goed. Per slot van rekening heeft ze wel gewoon groente gegeten, dus ze lust het wel.
Dat van die Knorr Vie zal ik ook es proberen. Goeie tip!
Toen ik de laatste keer op het consultatiebureau was, zeiden ze ook dat het op deze leeftijd normaal is dat ze slecht eten. Ze adviseerden daar om in de herfst/winter vitaminedruppels te geven om de tekorten aan te vullen.

Wilmi

Ik wil jullie de reactie van Lucas op groentesap in zijn tuitbeker niet onthouden.

Hij denkt, he  diksap, en neemt een flinke teug.

Kijkt verbaasd en zuur.

Zegt vervolgens:
'OOK NIET LEUK!!''

En drinkt het niet op.

Ik dacht dat ik niet meer bij kwam, Dat beledigde toetje omdat er geen diksap in zat en die wijze opmerking erbij.

martine

Zit ik hier in een (eindelijk) stil huis achter de pc...
Lees ik je berichtje en moest toch even heel erg hardop lachen!!!
(gelukkig niemand wakker gemaakt)
Wat een bijdehandje!!! Een moment om nooit meer te vergeten lijkt me!
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan