geen groenten

Onze dochter van 2 jaar en 8mnd vertikt het om groenten en aardappelen te eten ze moet echt niks we hebben alles al geprobeerd zelf in haar mondje gedaan(meer uit wanhoop)maar dan spuugt ze het uit.en zeg dat het vies is.terwijl ze wel groentes in haar pasta of soep lust.dat dan gelukkig wel.maar wil zo graag dat ze lekker mee gaat eten.pureren help ook niet want dan gaat ze er lekker mee knoeien en roeren.ze is erg standvastig en dat maakt het moeilijk.is ook geen kind die je af kan leiden met iets leuks ofzo.hebben jullie nog tips??
 
Hoi josanne,

wij hebben ook een dochter (21 maanden) die geen groente eet (alleen soep inderdaad en een stukje komkommer of tomaat). Zelfs uit de pasta-saus eet ze de groente niet op.
Ze eet wel heel goed fruit (2-3 stuks per dag), en ik had ergens (weet niet meer waar) gelezen, dat het niet zo erg is, als ze geen groente eten, als ze dan maar wel fruit eten. Of andersom. Dus ik maak me er niet te druk om en ze gaat het vanzelf wel een keer eten.
Gisteren stopte ze zelfs een sperzieboon in haar mond, nadat ze 'm door de appelmoes had geroerd [:)]. Komt wel goed denk ik.
 
Ik ken geen kind dat wel groente lust op deze leeftijd!

Ik zou me er dan ook niet druk om maken en van alles gaan proberen. Dan leg je zo de nadruk op dat groente eten en wilt ze het helemaal niet.

Laten gaan en laat zien dat jullie groente wel heel erg lekker vinden.
 
Ik ken geen kind dat wel groente lust op deze leeftijd!

Ik zou me er dan ook niet druk om maken en van alles gaan proberen. Dan leg je zo de nadruk op dat groente eten en wilt ze het helemaal niet.

Laten gaan en laat zien dat jullie groente wel heel erg lekker vinden.
 
en rauwe groenten lust ze dat ook niet?
mijn dochter 1,5 jaar. lust ook geen gekookte groenten (behalve sperziebonen), maar als ik haar rauwe stukjes (komkommer, paprika) geef dan trekt ze het nog net niet uit mijn handen ;-)
 
en rauwe groenten lust ze dat ook niet?
mijn dochter 1,5 jaar. lust ook geen gekookte groenten (behalve sperziebonen), maar als ik haar rauwe stukjes (komkommer, paprika) geef dan trekt ze het nog net niet uit mijn handen ;-)
 
Terug
Bovenaan