Geen hapjes willen

Hoihoi!

Mijn zoontje van 6 maanden krijgt volledig BV maar wil maar geen hapjes eten. Hij houdt z’n mond stijf dicht en als je toch een beetje forceert om de lepel in zijn mond te doen begint hij te kokhalzen zodra het hapje in z’n mondje zit.

Hebben jullie tips hoe we het verder aan moeten pakken? We proberen nu zo’n 4 weken zonder resultaat.


Alvast dank voor het meedenken :)
 
Misschien geen hapjes geven maar gewoon stukken die hij zelf kan pakken (rapley methode)? Dan kan hij zelf onderzoeken en proberen. Maar kan ook zijn dat hij misschien nog niet toe is aan vastvoedsel :) ik zou niets forceren. Zelf laten proberen en anders over een tijdje weer opnieuw beginnen. Ons zoontje kreeg ook fulltime bv en ging pas rond 9 maanden serieus vast voedsel eten
 
Vrienden van ons hadden dit ook bij hun kindje. Zij hebben de rapley methode gedaan en dat werkte bij hun. En misschien heeft jullie kindje nog even genoeg aan bv, zou ook kunnen:). Ik weet niet wat je geeft maar heb je al iets van een maisstick / brood korstje in de hand gegeven?
 
Ieder kindje is er op zijn eigen moment klaar voor. Forceren nooit doen. Wat hier het beste werkte is zelf wat gaan eten en bij interesse ook een stukje geven. Wel een geschikt stukje natuurlijk. Onze dochter heeft altijd een afkeer gehad van gevoerd worden. Dus haar zelf laten pakken en eten werkte het beste. Op internet vind je via Rapley of baby led weaning (soortgelijke methodes maar niet uitwisselbaar) veel info en plaatjes over veilige manieren om de stukjes aan te bieden. Voelen en knijpen enzo is ook al goede blootstelling. Hoeft niet direct in het mondje te gaan.
 
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik denk dat wij dan idd de rapley methode gaan proberen. Nu kan ons zoontje nog niet zo goed zitten, hij buigt erg voorover. Dus wachten we er nog even mee. Heeft natuurlijk ook geen haast ..
 
Terug
Bovenaan