geen heupdysplasie, wel wat scheef, wat nu????

Hoihoi, vorige week hebben ze een echo en een foto gemaakt van de heupjes van ons dochtertje van drie maanden.
Nu kreeg ik gisteren de uitslag: geen heupdysplasie maar ze staan ook niet helemaal recht. Nu moeten we over drie maanden weer met haar naar het ziekenhuis voor een echo en een foto.
Nu vraag ik me af of het zo niet erger kan worden met haar heupen. Als we nog eens drie maanden moeten wachten, is de kans dat het erger wordt niet groter dan??
Er is ook niets gezegd over een spreidbroekje dragen nu.
De assistente van de dokter zei dat we gewoon moesten afwachten.
Zijn er meer meiden die dit hebben gehad met hun kindje?
En moet ik wachten of toch doorzetten dat er eerder iets aan gedaan wordt???

Liefs Suus

Hoi Suus,
Voor zover ik weet mogen de heupjes een beetje scheef staan, zolang het maar binnen een bepaalde marge is.
Mijn dochter had wel heupdysplasie en bij haar laatste controle werd ook gezegd dat haar linkerheup nog niet helemaal goed stond, maar wel binnen de marge van wat normaal is op die leeftijd.
Ik snap je ongerustheid, maar ik zou afwachten tot de volgende echo.
Succes
Sil

Hai, Onze dochter Marissa heeft vanaf dat ze 3 maanden was een spreidbroekje gehad.
Ik mag aannemen dat ze het in het ziekenhuis wel weten wat ze doen. Het is wel zo, hoe eerder de behandeling begint, des te sneller de behandeling aanslaat.
Was de betreffende dokter een orthopeed?

Hoi, dat weet ik dus niet. Ik mag inderdaad wel aannemen dat ze wel weten wat wel en niet goed is. We wachten het nog even af.
Moet er dan altijd een orthopeed naar kijken dan in het ziekenhuis?

Suus

Het is wel de bedoeling ja dat er een orthopeed naar kijkt.
Bij ons heeft de kinderarts ontdekt dat er iets niet goed zat, en die heeft ons doorgestuurd naar de orthopeed. Die kan ook aan de hand van een foto of echo beoordelen in hoeverre er iets mis is of juist niet.
Sil

Hoi, ik heb mijn schoonmoeder er ook even naar laten kijken. (Michiel heeft namelijk een spreidbroekje gehad) en zij ziet toch iets verschil.
We gaan volgende week donderdag met haar naar de huisarts en hij gaat dan kijken.
Ben benieuwd.

Liefs Suus

Hoi meiden, nou Sophie moet dus wel een spreidbroekje hebben!
We zijn afgelopen donderdag bij de huisarts geweest en kregen dus gelukkig een verwijzing mee. Gisterochtend konden we meteen terecht voor de foto en diezelfde middag belde onze huisarts al op dat ze toch een spreidbroekje moet.
Ons vermoeden bleek dus te kloppen..
Ik baal er wel van maar het is niet anders. We wachten nu op de verwijsbrief en dan zullen we wel horen hoe en wat.
Fijn weekend allemaal.

Liefs Suus

Terug
Bovenaan