Geen hikkende baby, maar wat dan?!

Hi dames!

Ik voel mijn baby al een tijdje bewegen en ben inmiddels in het derde trimester. Nu dacht ik steeds te voelen dat hij de hik had, maar toen ik laatst een 3D echo had en ik dat hikkende gevoel weer voelde, zei de echoscopist dat het geen hik was. Ze zag zijn buikje namelijk niet te keer gaan.

De baby maakte als het ware golvende bewegingen met zijn ruggengraat. Voor mij voelt het als een zachte, constante beweging. Er lijkt steeds precies evenveel tijd tussen de “tikjes” te zitten, ongeveer 1 seconde.

Na een tijdje stopt het wel weer, maar ik vraag me af wat de baby eigenlijk aan het doen is en of meer moeders dit hebben ervaren? Is elke dag zo’n 3 keer, dit gevoel. Misschien klinkt het gek maar ik vond het zo’n vreemd gezicht op de echo, alsof hij een soort epileptische aanval had ofzo.. of misschien maak ik me weer eens zorgen om niets.

Hoor graag jullie ervaringen.
 
Ja weet precies wat je bedoeld! Ik heb dit zowel met deze zwangerschap als bij mijn eerste meegemaakt. Ik ben ook zo benieuwd wat het is, het is namelijk geen hik. Lijkt wel een soort ademhaling, wat uiteraard niet kan. Heel gek idd, maar weet echt wat je bedoeld!
 
Oh wow, ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben en dat je zoontje gezond ter wereld is gekomen! Vreemd gevoel he.. een soort mini schokjes maar dan heel constant, wat zou dat toch kunnen zijn... 
 
Morgen weer een afspraak bij de VK, zal het meteen even vragen. De 3D echo deed ik ergens anders en de echoscopist zei alleen dat ‘ie lekker aan het wiebelen was, ze vond het niet gek. Maar ja, zij ziet ook alleen momentopnames en vaak slaapt de baby, dus kan me voorstellen dat ze geen idee heeft dat het vaker voorkomt en zo ja, wat ze dan aan het doen zijn. Ik krijg trouwens ook een jongen, Mss doen alleen jongens dit? Haha! 
 
Mijn dochter deed dat ook, niks geen epilepsie. Zij zoog trouwens ook obsessief hard op haar handje waarbij ze ook een soort krullende beweging maakte zag er ook heel vreemd epileptisch uit mijn buik schudde dan ook vrij vreemd. Maar toen ze met zuigblaren op dr hand en pols ter wereld kwam wisten wij meteen wat me had uitgevreten hihi
 
Mijn baby deed dat ook erg vaak en mijn overtuiging was dat het de hik was. Na de geboorte deed hij het nog steeds en het was zeker weten hikken. Misschien heeft de dame van de echo gewoon niet goed gekeken.
 
Terug
Bovenaan