Geen honger 's ochtends???

A

Anoniem

Guest
Hallo !

onze zoon Tijl (20/06/07) slaapt al wat weekjes door (hoera!), maar de laatste week lijkt hij wel helemaal geen behoefte te hebben aan de ochtendvoeding.
Hij krijgt de laatste rond 23.00u en wordt zelf wakker rond 06.30/07.00 u. Als we hem dan voeden, duwt ie de speen weg en krijgen we met veel geweld 100 cc naar binnen.
Dit is toch raar?
Dat kind heeft de hele nacht niets gehad, je zou toch denken   dat ie uitgehongerd zou zijn?
Iemand ervaringen?

Hoi,

wacht je wel tot hij zelf aangeeft dat hij honger heeft? Bij mijn oudste wachtte ik ook altijd totdat hij zelf begon te smakken en op zijn handje te kluiven.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,
nouja, we nemen aan dat ie honger heeft omdat hij begint te huilen.
Niet heel hard, dat niet. Maar misschien is ie gewoon wakker en heeft ie nog geen honger. Zou kunnen. Gisteren met bureau gebeld, want alle voedingen gaan niet van harte. Die stelden voor om over te gaan op 4 voedingen per dag. Met ca 5 uur ertussen. Zodat hij zich wellicht ook zelf meldt voor de fles.
Voedt jij op vraag of op de klok? En wat is jouw schema dan? (en hoe oud je kindje, ook wel belangrijk)

Hoi,

mijn jongste, Stijn is donderdag elf weken. Ik voed hem op verzoek. Dat gaat heel makkelijk met borstvoeding. Toen ik bij de oudste twee op flesvieding overstapte heb ik ze ook altijd op verzoek gevoed. Het kwam dan wel eens voor dat ze een keer een voeding meer kregen, maar de huisarts zei als dat, als het er niet uit kwam, gewoon nodig was en zolang het geen gewoonte zou wordne het niet erg was. Misschien is je kindje toe aan een grotere speen op de fles of kan je proberen de dop iets losser te draaien. Dan hoeft ij niet zo hard zijn best te doen om alles op te drinken.

groetjes van Marloes

Sorry, maar ik moest even weg. De dagindeling ziet er ongeveer zo uit:

6.30; 9.30;13.30;17;3020.30; en dan s'nachts meestal rond vijf uur nog een slokje. Het is dan geen volledige voeding, want hij valt dan na een paar slokjes weer in slaap.

groetjes van Marloes

Hoi hoi, Ik herken het wel hoor. Mijn oudste (intussen 2,5) at toen hij een babay was nooit voor 11.00. Daarna begon hij mondjes maat tot een uur of vier. Dan at hij zich klem in de tram. Met borstvoeding was dat vreselijk verwarrend. En weet je nu eet hij gewoon met de pot mee en hij doet het nog steeds. Ik ben blij dat ik er s'ochtends een glas goedemorgen in kan krijgen dan komt een boterham in de middag en in de avond eet hij nu soms bijna meer dan ik. Hij heeft trouwens door dat gekke voedingspatroon nooit echt spek gehad en zat altijd onder de groeicurve op het consulatatiebureau.

Terug
Bovenaan