geen honger

hallo allemaal
mijn zoontje is nu 9mnd en sinds een tijdje drinkt hij slecht vooral zijn eerste fles.
je zou toch denken dat hij smorgens honger zou hebben maar nee hoor.
hij wordt tegen 7 uur wakker en ligt nog eerst te brabbelen krijgt dan tegen half 8 zijn fles maar weigert deze.
meestal drinkt hij dan tegen 10 uur wel.
het lijkt of dat hij helemaal geen honger heeft.
ook de laaste fles om 8 uur maakt hij niet veel van.
hij krijgt zo natuurlijk nooit genoeg melk binnen.
wie herkent dit en heeft tips.
 
Hoi, kan het zijn dat hij het drinken uit een flesje niet gewoon zat aan het raken is???En als je nou pap van die 1e fles maakt en dat dan uit een bordje met lepeltje geeft??? succes ermee.
 
Hoi,
Misschien is het een idee om de laatste fles iets eerder te geven. Om zeven uur bijvoorbeeld. Mijn zoontje (8 mnd) krijgt om ongeveer half zeven/ 7 uur de laatste keer borstvoeding. (nu weet ik alleen niet of dat met een fles ook mag). Misschien heeft hij dan 's morgens meer zin in een fles.
 
Hoi,

Ik herken je verhaal wel. Mijn zoon is inmiddels alweer 10 maanden. Ook hij drinkt 's ochtends vaak niet de fles leeg. Meestal laat hij 60cc staan. Ik weet niet hoeveel voedingen jou zoon nog krijgt, maar ik denk dat je er niet zo over in hoeft te zitten hoor. Misschien is dit een teken dat hij gewoon meer zin heeft in vaster voedsel of heeft hij wat minder trek doordat hij tanden krijgt. Je zoon geeft zelf wel aan wat voldoende is. Alleen een halve liter opvolgmelk is belangrijk. Wij lossen het op met een extra flesje melk om 16:00 in plaats van sap. Misschien kun je dat eerst ook geven?

Onze zoon krijgt:
07.00 180 nutrilon
10.00 fruithap met liga erdoor
12.30 90 bambix en daarna 90 nutrilon
brood lukt nog niet echt
16.00 90 nutrilon
18.00 warm eten en een danoontje of yoghurt met roosvicee
22.00 180 nutrilon met 3 scheppen nutrix

Hoop dat je hier wat aan hebt!
 
mijn zoontje van 9 maanden doet sinds 2 weken precies hetzelfde.
Fruit, pap en warm eten gaat prima, maar de melk vind ie niks.
hij lust ook geen roosvicee of diksap, dus dat is ook geen optie.
Misschien is pap met een lepeltje inderdaad ook wel een idee. verder denk ik dat als hij tevreden is en niet afvalt dat hij het zelf wel aangeeft.
succes!
 
Terug
Bovenaan