Geen hormoonuitslag.... maar krentenbaard!!!!!!!!!!

Shamil heeft al sinds dat hij 6 weken is uitslag op zijn wangetjes er werd op CB  gezegd dat is hormoonuitslag van de BV met  3 maanden is dat weg, het werd soms erger en dan was het weer 3 dagen weg...
De laatste dagen werd het erger en het ging open er kwam een korstje op en het jeukte heel erg toen dacht ik ik ga toch maar naar de huisarts en die zei nee "dit is geen hormoonuitslag maar krentenbaard "!!!!

lekker is dat zeg iedere keer zeiden ze  bij CB het gaat wel vanzelf weg en hou het maar vet bla bla bla... Was ik toch maar eerder naar de huisarts geweest!!!!!

Maar goed ik heb nu een zalfje gekregen en hoop dat het helpt want als het erger word is het geen gezicht!!!

Gr. Hanan

jeetje wat balen zeg! maar ja, als ze dat op het cb  tegen mij hadden gezegd, had ik dat ook gewoon geloofd hoor. dus voel je vooral niet schuldig. hopelijk gaat het nu snel beter!

Hey Hanan,

even een vraagje. Hoe ziet krentebaard eruit???
Mijn zoontje heeft ook al tijden een soort uitslag op zijn wangentjes. Op het cb hoor ik ook elke keer. Niks aan de hand, gewoon insmeren met vaseline. Ben dus erg benieuwd hoe de uitslag er bij jouw'n kleintje uit ziet/zag.

Groetjes Anne

Het zijn allemaal kleine rode bultjes bij elkaar en met warm weer word het nog roder en sinds kort lijken het soort kleine blaasjes waar dan gelige vocht uitkomt en dat word dan een korstje... En het jeukt ook!

Als je het op google intikt krijg je de erge vorm dat ziet er echt niet uit dus ik zou maar niet te veel naar die plaatjes kijken, ik heb er al spijt van dat ik dat heb gedaan!!

Gr. Hanan

hoi hanan
pas maar op,krentebaard is superbesmettelijk!!mijn neefje had het en na 1 middagje oppassen zat ik ook helemaal onder.die zalf moet goed helpen.ik hoop dat ie er snel vanaf is en dat jullie het niet zelf krijgen.
groetjes kari

Mijn oudste van 2,5 heeft er nu ook last van. Ik hoop dat hij het niet doorgeeft aan Bjarne. De waterpokken had hij ook al zo gul doorgegeven...
Voorjaar/zomer schijnt ook echt te tijd er voor te zijn. De zalf die ik voor mijn zoontje had gekregen, bracht meteen een allergische reactie teweeg (hij reageerde heel sterk op de fucidine in de zalf, de huid ontkleurde helemaal). Dus nu heeft hij Broxil forte (orale antibiotica), in de hoop dat het snel ove ris.

Sterkte ermee!

groetjes Dionne

Hoi,

Wat vervelend! Is inderdaad super besmettelijk... Gelukkig krijgen volwassenen het bijna nooit.
Toch denk ik dat het niet al die weken een krentenbaard is geweest, als ik heel eerlijk ben. Tenzij het iedere keer nat en met korstjes is geweest, maar dat kan ik me van je vorige verhalen niet herinneren. Een droge, eczeem-achtige huid kan wel heel snel een krentenbaard ontwikkelen, omdat de natuurlijke barriere van de huid dan niet meer intact is en bacterien dus naar binnen kunnen gaan. Kan dus heel goed een "complicatie" van eczeem zijn. Maar hormoonuitslag... daar zou ik inderdaad helemaal niet meer in geloven. Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat je kindje aanleg heeft voor eczeem (en dan helpt vethouden wel...).

In ieder geval veel sterkte en hopelijk is het snel weer over!
(en blijft het weg!)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)
(en arts, mocht je afvragen waar mijn betweterige toontje vandaan komt )

Terug
Bovenaan