Geen idee hoe een wee voelt......

Hoi Dames,

Ik kreeg zondagavond een beetje het idee dat de kleine meid eruit wilde.
Het begon allemaal een beetje te rommmelen.
De kleine begon enorm te bewegen en ik had 2 keer in een uur het gevoel dat er een ballon werd opgeblazen in mijn buik.
Gisteravond rond achten kreeg ik hetzelde gevoel.Het doet niet echt pijn maar echt prettig is het ook   niet.
Heb onrustig geslapen en sinds vanmiddag beh ik weer het gevoel dat er af en toe een ballon opgeblazen wordt.
Zijn dit voorweeen?
Morgen moet ik weer voor controle naar de gynaecoloog.
Wie weet houden ze me wel,daar was vorige weet al bijna sprake van.
Ik ben vandaag 38 weken en eerlijk gezegd trek ik het niet meer.
Ik lig al 3 weken plat op bed vanwege hoge bloeddruk en de medicijnen die ik er voor krijg wordt ik erg duf van.

Groetjes

Hoi Draakje,

Ik zat met hetzelfde probleem als jij. Mijn eerste bevalling was ingeleid dus dat was gewoon een duidelijk verhaal. Maar 6 januari ben ik bevallen van mijn tweede en ik heb 3 keer het idee gehad dat het begon, terwijl dat dus niet zo was. Die 3 valse starts heb ik uiteindelijk kunnen herkennen door in een warm bad te gaan liggen. Toen trokken de krampen gewoon weer helemaal weg. De 4e keer was het wel serieus. In het begin voelde het niet heel erg anders dan de valse starts, maar toen ik een warme kruik op mijn buik legde (had geen zin in alwéér een nachtelijk warm bad...) werd het al snel pijnlijker en regelmatiger. En na een paar uur was het wel heel erg duidelijk, want toen deed het gewoon heel erg veel pijn. Zoveel pijn dat ik de pluche smurf van mijn oudste zowat uit elkaar heb getrokken...
De pijn van een wee is veel heviger dan de pijn van een harde buik of een voorwee.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Succes met de bevalling!
Groetjes,

Mijntjuh

He draakje, Wat balen dat je al zo lang niets meer kan. Kan me goed voorstellen dat je er genoeg van hebt. Ben zelf ook al lange tijd niet meer zo mobiel, maar kan tenminste nog een beetje rondwaggelen.

Een wee voelt (heb ik van horen zeggen) als menstruatiepijn. Maar dan erger. Ik stel me zo voor dat het dan begint met lichte krampen die dan elke keer pijnlijker worden.

Wat jij beschrijft klinkt me echt als 'harde buik' in de oren. Die heb ik ook af en toe. En af en toe is de kleine zo onrustig. Dan heb ik gewoon het gevoel dat ie probeert er aan de verkeerde kant uit te komen (vlak onder mijn rechterborst)

@ Mijntjuh. Arme smurf!

Wat je beschrijft klinkt echt als een harde buik, wat mij betreft. Een hard, onaangenaam (maar niet direct pijnlijk) gevoel in je buik, opeens zit er een voetbal in, zeg maar...

Een wee doet wel echt pijn, in het begin lijkend op een menstruatiekramp, maar als het doorzet wordt het al snel vele malen heftiger. Ik heb zelf een paar nachten wat voorweeen gehad (spontaan). De buik wordt hard, het krampt pijnlijk samen en dan zakt het langzaam weer af. Bij voorweeen is de duur en de frequentie van de pijn vaak onregelmatig en wisselend en wat vaak als onderscheid gebruikt wordt: voorweeen zakken meestal binnen een of enkele uren weer af met warmte en ontspanning, zoals onder een warme douche, in een warm bad, met een warme kruik in bed etc. Echte weeen denderen gewoon voort (regelmatig!), ongeacht wat je doet...

Vorige week had ik een flinke buikgriep, waarbij mijn baarmoeder ook flinke ging samentrekken, ik moest toen van VK in warm bad gaan zitten (minstens 45 min) om te kijken of het af zou zakken, of dat het toch een beginnende bevalling was. Deed allemaal echt flink pijn, maar het werd niet regelmatig en zakte wat af in het water. Waren dus ook voorweeen, veroorzaakt door irritatie van buikgriep. Ik had zelf niet anders verwacht, want het voelde niet zoals ik me de weeen van mijn eerste bevalling kon herinneren...

Die eerste keer heb ik ook veel zitten dubben, hoe voelt dat een wee? Herken ik het wel? Etc. Maar in de praktijk was het eigenlijk heel simpel. Boem, de wee kwam, was heftig en zakte helemaal weer af binnen een minuut en kwam heel regelmatig weer terug, om snel sterker en pijnlijker te worden. Ik heb nooit getwijfeld dat het begonnen was... Dus het cliche klopte bij mij echt: een echte wee herken je wel...

Balen dat je al zo lang bedrust moet houden, ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt! Ik hoop dat het snel gaat beginnen voor je!

Groetjes, Karin
37+4 wkn van 2e

Hoi!

Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters. Bij een echte wee is er geen twijfel. Enne, voorweeen zijn erg nuttig. Bij mijn tweede heb ik een aantal keer last gehad van voorweeen. Dit had tot gevolg dat ik, toen ik overtijd raakte, gestript kon worden omdat ik al 3 cm ontsluiting had... Dat was al een lekkere voorsprong.

Maarre, het breken van de vliezen (zoals bij mijn eerste) geniet wel mijn voorkeur haha. Dat is pas echt duidelijk he? Hoe dan ook, je zult het echt herkennen!

Groetjes, Sheila (36+6).

Terug
Bovenaan