geen idee meer!!!

HELP!!!!!

Laat ik eerst ons verhaal vertellen.


We zijn onlangs ouders geworden van onze mooie dochter Tess (13/1/2015, 49 cm en 2758 gr)

We zijn begonnen met de kruidvat standaard 1, we merkten meteen al dat ze moeite had met de avent fles, het leek erop dat ze sneller zuigt dan slikt want ze morstte om de haverklap aan beide kanten langs haar mond. Toen overgestapt naar een fles van kruidvat, maar dat hielp ook niet. Daarna de dr. Brown fles geprobeerd, maar dit was helemaal geen oplossing. Daarna zijn we over gegaan op de difrax fles en dit ging al iets beter, maar nog morstte ze te veel.

Nu kregen we toen Tess 2á3 weken oude was de tip van het cb dat we johannes broodpitmeel toe moesten voegen. Dit leek de oplossing, maar nu leek ze niet voldaan na de voeding dus 2 weken daarna in overleg met cb overgegaan op de kruidvat voeding voor hongerige baby (forte), dit hielp voor het honger gevoel maar sinds we met het broodpitmeel zijn begonnen blijft ze maar aan de spuitluiers.

Nu leek het afgelopen week of ze niet meer genoeg heeft aan 150cc. Ze slaapt nog hooguit 3 uurtjes en dan meld ze zich weer en dan drinkt ze zo weer een fles weg.

Nu het cb weer aan de telefoon gehad en die zeggen dat we moeten proberen om terug te gaan naar 120cc dit nu een halve dag geprobeerd, maar we merken dat ze er niet genoeg aan 120cc heeft.

Wat kunnen we doen ????




 
Gewoon weer normale hoeveelheid en stoppen met jhbpitmeel. Onze dochter heeft dit 2dagen gehad en wilde meer eten en sliep ineens 's nachts niet meer door.
Gestopt en alles was weer prima.
Voor de darmen kan het gewoon enorm belastend zijn.

Onze dochter is nu 8weken en weegt 6220gram. Ze krijgt 4x150 en 1x180
 
Heb je al eens geprobeerd of dit inmiddels niet over is? Ze is al weer wat ouder...
En als je gewoon weer speen 1 pakt ipv 2 wat volgens de leeftijd zou kunnen.
Ook hier verslikt ze zich wel eens als ze gulzig drinkt, is vooral 's ochtends omdat ik dan wakker wordt van als ze honger heeft. Ligt dan echt aan dat ze langer moet wachten en soms meer overstuur gaat huilen als we met de fles bezig zijn dan overdag. Weet niet of dat voor jullie ook zo is, maar dan zou je ook eerst kunnen voeden en dan pas luier.
 
Misschien heeft ze last van een verborgen te kort tongriempje of onder de boven lip. Je hoort vaker dat kindjes dan moeilijk drinken en lastig een fles kunnen 'vasthouden'.
Heeft ze een fopspeentje? Kan ze die wel goed inhouden?
Ik heb er geen ervaring mee maar hoor dat wel eens.
Verder is ze erg klein nog voor veel voeding maar als ze hongerig is. Ik denk altijd ga af op je gevoel. Maar om de 3 uur
Een flesje wil lijkt me niet heel erg (wel als net natuurlijk te grote flessen zijn) zou anders eens overleggen met huisarts.
Is het gulzig, hongerig, reflux?
Succes ermee! Hopelijk kom je er snel achter wat t beste schema is voor je meisje.
 
Als je kind honger heeft moet ze gewoon een fles krijgen! Dat gezeur van het consultatiebureau ook altijd... Jij bent de moeder dus luister naar je gevoel.
Een kleine speen zoals myfteria zei lijkt me een goed idee, en je zou inderdaad ook eens kunnen kijken of dat jbpm nog wel nodig is. Zolang ze daar nog van aan de race gaat heeft ze ook meer vocht nodig. Je zou misschien eens kunnen kijken of ze dorst heeft ipv honger door een fles water aan te bieden: als ze die opdrinkt had ze dorst, als ze na 2 slokken weer gaat huilen geef je alsnog melk.
Probeer eens een week om te voeden op verzoek, hoe vaak ze dan ook wil. Dat zou je ook doen als je borstvoeding gaf en dan had je geen idee hoeveel ze dronk. In principe in het niet mogelijk een baby te overvoeren (zolang je niet te veel melkpoeder in de fles doet natuurlijk, en jbpm voegt geen calorieën toe), en al helemaal niet in een week. Schrijf in die week op hoe laat en hoeveel ze dronk, dat stelt je misschien gerust wat betreft de hoeveelheid. Veel baby's clusteren en drinken 's ochtend bijvoorbeeld veel meer dan 's middags, zodat je over de hele dag gezien op een prima hoeveelheid zit.
 
Terug
Bovenaan