geen kinderen

als jij en je partner geen kinderen kunnen krijgen, hoe ga je daarmee om. Vooral als iedereen in je buurt kinderen krijgt, en ook met kinderen werkt; en de mensen toch nog opmerkingen maken wanneer ben jij aan de beurt. Hoe kunnen we anderen duidelijk maken dat het bij sommige mensen toch niet zal lukken.

Dag Anoniem,

Wij zitten in die situatie en ik moet zeggen dat het per keer verschilt. Deze week bijvoorbeeld maakte ik mee dat 1 collega voor de tweede keer vader werd en 1 ex collega die me trots vertelde dat hij voor de eerste keer vader zou worden. Fantastisch natuurlijk, voor hun...

De ene keer kan ik het heel goed hebben maar de andere keer kost het me veel moeite om niet in tranen uit te barsten. Ik denk niet dat het iets is wat je kunt verwerken maar waar je mee moet leren leven. Wij hebben nu voor adoptie gekozen want ons weer wat hoop geeft. Maar toch blijft het gemis van een eigen kind. Je kunt bijv. zeggen dat het niet voor iedereen is weggelegd om kinderen te krijgen. Ik denk dat dat genoeg zegt. Of gewoon: helaas nooit.

Veel sterkte

hallo, mensen die kinderen hebben of krijgen kunnen niet voelen wat wij voelen.wij blijven ons hele leven er mee geconfronteerd, door collega`s, vriendinnen, nichtjes, t.v en buiten om ons heen, dit is niet om te verwerken maar inderdaad om te moeten mee te leren leven. En dat is verdomd moeilijk. groetjes

Ik ben het helemaal ermee eens, je moet ermee leren leven dat anderen wel kinderen krijgen en zij dit soms nog heel gewoon vinden ook. Bah vooral die stomme reacties-opmerkingen: wees blij dat jullie lekker met 2-en zijn, lekker makkelijk op vakantie gaan, jullie hoeven niet rekening te houden met .. bla bla wat een gelul. Het zijn de domme opmerkingen van mensen die het alleen maar moeilijker maken. Dat jan en alleman om je heen allemaal maar zwanger word ( of men zegt ik ' neem' een kind en die zijn nog binnen een maand zwanger ook)en soms is het ook nog een ongelukje en pleegt men abortus, want dat is dan alsnog een vrije keus en wat hebben wij ; levenslang! geen ouders worden, geen grootouders etc .. heel erg moeilijk om mee te leven. Sorry als ik boos klink, maar het blijft zo verrotte pijnlijk. Sterkte aan allen die helaas hetzelfde moeten doormaken.

Terug
Bovenaan