geen koffie...bleh..maar wat dan????

al vanaf de eerste dag liet ik mijn koffie al staan.
alleen de lucht al...

het vervelende is dat thee ook je neus uitkomt net als de chocolademelk...
(je mag ook maar 3 koppen thee per dag schijnt vanwege de caffeine)

wie heeft er een tip voor een ander lekker drankje?
of drinken jullie gewoon koffie?

Hoi,

Je mag 3 kopjes koffie per dag. Je mag wel meer thee hoor! Ik weet niet precies hoeveel maar zoveel cafeine zit er niet in thee.
Ik dronk dus thee en veel sapjes of rivella light. In het begin luste ik ook geen koffie meer maar nu wel weer, dus ik drink max 2 koppen koffie en 2 glazen cola.
En verder vooral water en melk.
Succes

Groetjes Mickey (23 wk)

Ik drink: drinkyoghurt (lust geen melk), thee, kruidenthee (daar zit geen caffeine in, maar wel opppassen dat je niet teveel zoethout binnen krijgt, want daar krijg je een hoge bloeddruk van), cranberrysap of appelsap gemengd met een beetje spa rood, water, water, water, sinaasappelsap, en soms cola (helpt tegen hoofdpijn).

Mijn tip: ga naar de supermarkt en kijk naar de sapjes! Er zit bijna altijd wel iets bij wat je op dat moment lekker lijkt. Sommige sapjes kun je goed mengen met spa (dan is het niet zo mierzoet, en kun je er meer van drinken zonder er genoeg van te krijgen). Verder heb je ook melk met smaakjes (goed voor calcium) en frisdranken waar geen caffeine in zit, zoals Spa+fruit. Ik zou zelf geen light-dranken nemen, want zoetstoffen zijn ook niet zo gezond!!

Succes ermee :)

Ik vind in plaats van koffie (want dat lust ik ook niet meer.... slokte er eerder liters van weg.... zucht) wienermelange van de aldi; oploskoffie met een smaakje dus. Weet niet of daar cafeïne in zit maar meer dan 2 drink ik daar ook niet van. En appelsap vind ik nu ineens heel lekker (rare hormonen ook....)

Groetjes wendy

Met mijn eerste zwangerschap lustte ik ook geen koffie, maar in deze tweede zwangerschap ben ik op de helft en nog steeds vind ik koffie heerlijk. Wel jammer dat ik niet zoveel koffie meer kan drinken, maar sapjes,.melk, karnemelk, roosvicee, thee zonder theine (zonnatura) zijn goede alternatieven.

Hoi dames,
ik lustte bij mijn vorige zwangerschap werkelijk niets te drinken. Geen koffie, geen thee, geen melk, geen sap en ECHT geen water. Het was heel erg, ik dronk soms maar 1 glas water op een dag. Omdat ik mezelf er toe dwong. Ik probeerde van alles, maar niets smaakte. De verloskundige vond het in het begin nog niet zo erg. Later, vanaf ongeveer 20 weken kon ik weer goed water drinken. gelukkig maar. Tot die tijd heb ik veel tomaten en dergelijke gegeten, om toch maar wat vodht binnen te krijgen. En ik kocht citroenranja. Dat ging redelijk, maar alleen tijdens het eten.
Het is bij iedereen verschillend en uiteindelijk komt alles goed!
Oh ja, ik ben nu weer zwanger en nu lust ik alles! Zelfs koffie, watik voorheen nooit lustte. Hihi,het kan raar lopen.
Groetjes,
Patricia  28w2d  

als vervanger voor koffie is het niet zo'n geschikte, maar voor de rest van de dag is het heerlijk: die zwarte pakken van royal club. vooral de lemon met nogwat is heerlijk. niet zo mierezoet als de andere sapjes.
en bij gebrek aan inspiratie drink ik me ht leplazerus aan water. ik lust inderdaad ook geen koffie meer...

greet

Hoi,

Ik kan nu tijdens het einde van de zwangerschap weinig verdragen van dranken
vooral prik daar gaat mijn maag van op hol.

Wat ik doe ik maak van yoghert en vers fruit wat ook nog goed is voor de baby
en jou lekker drankjes.

Je kunt je eigen smaak ervan maken en het is nog lekker ook.

Groetjes Peet

Terug
Bovenaan