Geen korstjes eten.

Hoi Allemaal,

Ik zit met een probleem, mijn dochter van 15 maanden wil van de een op andere dag geen korstjes meer eten. Tot vorige week ging het prima en at ze der hele boterham zelf op en toen ineens niet meer en nu eet ze alleen de binnenkant op en de korstjes laat ze liggen.

Nu lees ik overal dat je het eten leuk moet houden en als ze niet meer hoeven ze ook niet te dwingen.
Dit doe ik ook niet maar ik vind dat ze ook der korstjes moet eten.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee?

Groetjes huismuisje
 
Ik doe altijd vrij dun worst of kaas op het brood en pas als ze het hele broodje op hebben (ook de korstjes) kunnen ze nog wat lekkers krijgen (een dikke plak worst of blokje kaas). Niet op, geen lekkers (trouwens dan ook geen koekje/snoepje rond een uur of 10) Na een paar dagen hadden ze dat wel snel door.

Ze klaagt neem ik aan niet over een zere keel? Eén van mijn dochters klasgenootjes wilde plots ook maar matig eten, zacht wel, hard niet. Uiteindelijk waren haar keelamandelen behoorlijk ontstoken.....

Ben het er wel mee eens dat je niet moet dwingen met eten, maar hangt ook van het kind af. Die van mij wilden hun gewone eten niet opeten, maar vlak daarna wel wat lekkers.... Ik weet nu wel ongeveer wat ze gemiddeld kunnen eten, en dat moeten ze ook opeten. Anders geen lekkers. De drie maaltijden vind ik veel belangrijker dan de tussendoortjes.
 
Terug
Bovenaan