Hoi Twirre!
Bedankt voor je eerlijkheid en openheid. Ook ik was zwanger (heel bewust!)maar er is helaas iets mis gegaan (te lang verhaal voor hier) dus heb ik een curettage gehad vorige maand.
Ik herken je gevoel even niet meer zwanger te willen zijn, ook al willen wij heel graag een kindje. Voor mij zit dat hem in de emotionele verwerking van wat is gebeurd, namelijk verlies van een zwangerschap. Ik mag nu om medische reden voorlopig ook niet zwanger worden, wat ik ergens wel fijn vind. Dan kan ik dit een plekje geven en hoef ik niet na te denken of en wanneer ik weer zwanger wil worden. Wij gebruiken nu ook dubbele anticonceptie, haha! Ik geloof ook dat het normaal is om jezelf tijd te geven om dit een plekje te geven en dan komt de kinderwens vast en zeker weer terug!
Maar het geen behoefte hebben aan intimiteit herken ik niet. En ik denk idd net als mijn voorganger dat het goed is om hier hulp voor te zoeken want het klinkt idd alsof je een trauma hebt opgelopen. Ik wil geen dingen voor je invullen, maar zeker als je vroeger te maken hebt gehad met (seksueel) misbruik, huiselijk geweld, onveilige (thuis)situatie, kan dat in deze gevallen ineens weer heel sterk naar boven komen. Maar ook zonder dit meegemaakt te hebben kan dit ontstaat. En het zou zonde zijn als dit je leven zo gaat beïnvloeden dat je daarom geen kinderen meer wil.
heel veel sterkte!