Geen kwaaltjes, daarom onzeker over zwangerschap!

A

Anoniem

Guest

Ik heb een paar vragen. Ik heb zaterdag 3 testen gedaan, allemaal zijn ze positief. Ben dan nu 5 weken zwanger, maar ik heb totaal geen kwaaltjes. Ben niet misselijk ook niet moe. Af en toe heb ik steekjes in mijn buik en ik heb wel meer afscheiding dan normaal.

Ben zo bang dat het niet goed is en dat het eindigt op een miskraam omdat ik helemaal niet misselijk ben. Heb namelijk weleens gelezen dat hoe misselijker je bent hoe beter het voor de embyo is. Is dit zo?

Het is de eerste keer dat ik zwanger ben, ben er best onzeker over.

Hoop dat iemand me  antwoord kan geven.

Hoi,

Het zegt niet zo veel hoor. Bij 5 weken had ik ook nergens last van, maar met 8 weken was ik echt flink misselijk.
Er zijn ook vrouwen die helemaal nergens last van krijgen. Je kunt toch niets anders doen dan afwachten.

Veel succes!!!

Hoi,

Als 1ste; GEFELICITEERD met je zwangerschap.

Hier iemand die a.s. donderdag 38 wkn zwanger van de 1ste is en  helemaal NIET  misselijk is geweest.
Wel moest ik de 1ste wkn erg veel kokhalzen, maar niet misselijk.
Ook de zere borsten, die er volgens de lijst der zwangerschapskwalen er helemaal bij horen, heb ik NIET gehad.

Sommige hebben het geluk onder de kwaaltjes uit te komen en anderen krijgt ze allemaal.
Iedere zwangerschap is weer anders, zeggen ze (geen ervaring hoor).

Een streep is een streep, dus ZWANGER.
Of je wel / geen kwaaltjes heb heeft niets met een goede / slechte zwangerschap te maken.

Dus geniet maar van het feit dat je niet misselijk bent. Het kan zo ineens anders worden.

Kruimel

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik heb nog nooit gehoord dat meer misselijk beter zou zijn voor het embryo, dat zou ik maar niet geloven..
Ik had bij 5 weken ook nog geen kwalen, voelde me alleen steeds alsof ik de volgende dag ongesteld moest worden (ook niet heel goed voor de onzekerheid trouwens...). Bij een week of 6 begonnen m'n borsten te groeien en ik geloof bij een week of 7 dat ik misselijk werd. Ik heb m'n eerste overgeven juichend gevierd, dan voel je echt dat je zwanger bent!! Na 3 keer was ik 't al wel weer zat...

Hoe dan ook: het is bij iedereen anders, het niet hebben van kwaaltjes heeft niks te maken met of je zwangerschap goed zal verlopen of niet. Dus: geniet er maar van dat je je goed voelt, fijn toch!!

groetjes

hallo allemaal,

ik heb ook zaterdag 3 testen gedaan hihi
en ja ze waren alle 3 positief, dus ik denk dat ik het toch maar moet geloven... ik ben ZWANGER!!!
wel denk ik nog dat het wel heel pril is, maar het is toch wel heel erg spannend, op zich heb ik ook nog geen last van kwaaltjes maar wel heel erg moe zijn en een wat misselijk gevoel steeds vooral 's ochtends en 's avonds!!
na ja het is iig geval afwachten allemaal!!
zijn er nog meer lady's die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn???

dikke kus

De reactie van jouw lichaam op de hormonen, of juist het (nog) uitblijven ervan, zegt gelukkig niets over de aanleg van jullie zwangerschap!

Probeer te bedenken dat het meestal goed gaat als je eenmaal positief test en lees vooral niet teveel verhalen van mensen waarbij het mis is gegaan!

Geniet er lekker van!

gr mama van MD

Dat zou me wat moois zijn,zeg...geen kwaaltjes is "slecht" voor de baby???
Ik heb ook absoluut geen last van misselijkheid gehad, hoor! De eerste paar maanden soms wat moe, maar pas nu aan het eind zijn de kwaaltjes een beetje begonnen.
Ik heb nu wel last van mijn bekken en heupen en slaap slecht, maar das ook heel normaal.
Geniet van je zwangerschap, want het gaat harder dan je denkt!
Groetjes,

NathalieMS
(40 weken vandaag--maar helaas nog geen baby in 't zicht )

Hallo meiden, ik heb onderstaande van www.babyopkomst.nl geplukt:

Regelmatig wordt gezegd dat vrouwen die niet misselijk zijn een hoger risico zouden hebben op een miskraam, maar is dat ook zo?
We weten dat er een lagere concentratie van de hormonen (hCG en oestrogeen) is als de placenta of het vruchtje zich niet goed ontwikkelen. Het lijkt logisch te veronderstellen dat deze lagere concentraties ervoor zorgen dat je niet misselijk bent. Dus ja, het klopt inderdaad dat vrouwen die een miskraam krijgen vaak minder last hebben van misselijkheid. Maar de bewering dat je een miskraam krijgt als je niet misselijk bent is onzin. Er zijn genoeg vrouwen (20 tot 25%) die helemaal niet misselijk zijn en toch een prima zwangerschap doormaken.
Maak je dus geen zorgen als je verder nergens last van hebt.

Toen ik 4 jaar geleden zwanger was van de 1e was ik ook verschrikkelijk misselijk. De verloskundige zei toen tegen mij "hoe misselijker, hoe liever wij dat hebben" ivm de bescherming van het kindje tegen miskraam. Het hóeft dus helemaal niet zo te zijn als je niet misselijk bent, dat je dan een miskraam krijgt. Want er zijn vele vrouwen die niet misselijk zijn en toch een gezond kindje krijgen. Op dit moment ben ik 5 weken zwanger en heb totaal geen last van misselijkheid, en tuurlijk denk ik er ook wel eens aan of het wel goed zal gaan. Maar ik ga daar wel gewoon van uit hoor!

xx Luna

Terug
Bovenaan