Geen kwaaltjes meer en zwanger gevoel weg (5 weken)

<p>Hallo,</p><p>Ik heb een dinsdag een zwangerschapstest gedaan precies op mijn NOD, deze was licht positief. Daarna is hij drie dagen later iets donkerder geworden, maar geen knalstreep. Hij is wel duidelijk zichtbaar. Mijn app zegt dat ik nu 5 weken zou zijn met een cyclus van 32 dagen. De clearblue test geeft 1 tot 2 weken. Ik heb het verder nog niemand verteld omdat ik erg bang ben voor een miskraam. Toen ik een dinsdag getest had, kreeg ik vanaf toen pijnlijke botsten en veel krampen/steken in me buik. Sinds gisteren helemaal geen last hier meer van en voel me ook opeens niet echt zwanger meer. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Het is onze eerste keer en vandaar dat ik ook niet goed weet wat te doen. Ik wilde nog even wachten om te bellen met de verloskundige, dus dat heb ik ook nog niet gedaan. Ik hoor graag jullie ervaringen. </p>

Hoi Sannelief. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik snap dat dat je onzeker maakt. Of je zwangerschap goed gaat of niet kan ik je niet vertellen. Uit ervaring kan ik je wel zeggen dat kwaaltjes komen en gaan de eerste weken. Ik had de ene dag wel zere borsten en dan weer dagen niet. En sommige vrouwen hebben helemaal geen kwaaltjes van het begin tot het einde van hun zwangerschap. Ik zou vooral bij je gevoel blijven en niet teveel op Google zoeken of vergelijken. Als je je echt zorgen maakt zou ik de verloskundige gewoon bellen en vragen of je wat eerder kunt komen voor een echo. Want stress is ook niet fijn. 
Liefs ?

Ja heb ik ook gehad. Met 5,5 week voelde ik me opeens weer gewoon 'normaal'. Heb toen gebeld en mocht voor een vroege echo met 6 weken komen (ook ivm eerdere mk's). Nou ten tijde van de echo was ik al super misselijk dus voelde me een beetje overdreven haha en daarna had ik eigenlijk vooral spijt dat ik er niet van had genoten, man wat was ik misselijk! De piek in hcg ligt ook pas rond de 9 weken. Herkenbaar dus, het is ook een super spannende onzekere tijd waarbij de tijd voorbij kruipt..en idd gewoon bellen als je je zorgen maakt!

Thx dames voor jullie ervaringen. Ik ben erg onzeker altijd over alles eigenlijk wel. Vind het indd heel moeilijk om er van te genieten. Ik ga een maandag in iedergeval bellen met de verloskundige.

Terug
Bovenaan