hoi allemaal ,ik wil even wat van me afschrijven want ik heb gisteren niet zo,n leuk bericht gehad van mijn gyng zo net voor kerst ,ik ben gisteren voor controle geweest naar het ziekenhuis ik ben/was ondertussen 12 weken zwanger van wat begonnen was van een tweeling ,ik ben voor het eerst in het ziekenhuis geweest toen ik 6 weken zwanger was en toen zijden ze dat het een tweeling was alleen van het ene baby,tje klopte het hartje niet ik moest een week later terug komen om te kijken of het eventueel later was begonnen met kloppen dit was helaas niet het geval ,maar het andere vruchtje groeide wel ontzettend goed en daar klopte het hartje heelgoed van dat zag er dus goed uit alleen moest ik afwachten wat er met het andere vruchtje zou gebeuren [of het eruit zou komen of dat het zou blijven zitten de hele zwangerschap] helaas was er ook een kleine kans dat er iets mis kon gaan met het gezonde kindje omdat het als een tweeling was begonnen en ze dan samen de plcenta ,moederkoek delen als dan de ene stopt kan het als ware de andere baby ook meetrekken , mijn gyng achte de kans bij mij zeer klein omdat het zo goed groeide en ik me hartstikke goed voelde zij dacht dat het gestorven vruchtje eruit zou komen en de andere zou blijven zitten helaas heeft dit niet zo mogen zijn want gisteren kreeg ik weer een controle en toen kon ze het andere hartje ook niet meer vinden, het was zomaar gestopt met kloppen en paar dagen geleden ik vind het zo onwerkelijk ik kan het zelf nog niet helemaal geloven ,ook omdat ik mezelf hartsikke goed voel ik vind het een rot gevoel dat mijn kindjes overleden zijn in mijn buik zonder dat ik er iets van heb gevoeld ik voel me cht in de steek gelaten door mijn eigen lijf , natuurlijk moet je r rekening meehouden dat er iets mis kan gaan met een zwangerschap , maar dat ik eerst het ene vruchtje kwijtraak en daarna na 6 weken het andere waarvan we echt wel goede verwachtingen van hadden dat had ik niet meer verwacht .ik moet nu dinsdag na de kerst terugkomen en dan krijg ik voor de zekerheid nog een echo om alles uit te sluiten daarna mag ik zelf gaan beslissen wat ik doe ,spontaan afwachten tot het eruit komt maar dat kan heel lang duren zeggen , of het weglaten halen ik weet ook niet hoe dat gaat of wat ik daar van moet verwachten [mag je dan dezelfde dag nog naar huis ] ik zal nog even moeten afwachten al is dat natuurlijk zwaar ellendig eerst de blijdschap dat je zwanger bent ,dan horen het zijn er 2, dan hren dat je er eentje kwijt bent , en nu dus helemaal niets meer,gelukkig heb ik al een gezonde dochter van bijna 3 war ik nu in een keer nog gelukkiger mee ben dat ik haar al heb ik wens iedereen veel sterkte met ziijn verdriet , ik wens julie hoedan ooktoch maar prettige kerstdagen. groetjes lizzy .