geen leuk onderwerp, hoe praat ik dit uit het hoofd van mijn vriend????

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal!!

ik heb een probleem, dit is echt geen leuk onderwerp,
ik ben nu 26 weken zwanger, alles gaat goed hoor!! dat wel, maar we hebben heel veel spanningen gehad omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad.
om deze reden vertelde ik mijn vriend elke keer als ik de baby voel(de), om hem ook gerust te stellen, dit werkte goed tot voor kort.
hij kwam thuis met een verhaal van een een collega, zijn vrouw was ook zwanger,
 rond de uitgerekende datum voelde zij het kindje heel erg bewegen en die dag erna ineens niet meer!!
ze zijn gelijk naar het ziekenhuis gegaan en toen bleek het kindje niet meer te leven, hij had zichzelf 'opgehangen' in de navelstreng.......
nu is dit een verhaal wat volgens mij niet vaak voorkomt, ik vind het echt verschrikkelijk!!!
ik kan het op zich aardig 'aan de kant' zetten maar mijn probleem nu is als ik mijn vriend vertel dat ik de baby weer heb gevoeld( om hem juist gerust te stellen door de miskraam) vraagt hij gelijk of dat kort geleden is geweest, hij is dus verschrikkelijk bang dat bij ons hetzelfde gebeurt!!!
ik vind dit best moeilijk, ik krijg het niet uit zijn hoofd en als ik hem niks vertel over de baby is hij ook bang dat het niet goed is!!!
kent iemand deze gevoelens??

groetjes linda

hoihoi, ik heb geen oplossing voor je maar wil je wel ff een hart onder de riem steken.

sterkte meis
groetjes & liefs linda

Dit komt volgens mij inderdaad maar heel sporadisch voor.
Ik kan goed in de angsten van je vriend inkomen, maar in plaats van te stressen moet hij ervan genieten !!!
Als hij stress heeft, krijg jij ook stress en dat is niet goed voor je kindje.

Maar succes en veel plezier nog met je zs !

Liefs Esther

Hoi Linda,

Ik kan mij voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn om zulke verhalen uit de omgeving te horen. Zelf kun je weinig doen dan afwachten tot je je kleintje in je armen houd.

Ik heb van mijn vriend de angelsound gekregen, omdat ik mijn kindje eigenlijk nauwelijks voel. Elke keer als ik denk dat hij er niet meer is kan ik naarhet hartje luisteren. Het is trouwens ook erg leuk voor je partner om het hartje te horen.

Groetjes Evy
35+3

Hoi Linda

Wat verschrikkellijk zeg voor zijn collega. Ik kan me indenken dat hij het er erg moeilijk
mee heeft. Misschien dat jullie samen naar de verloskundige kunnen gaan en haar
het verhaal vertellen. Dit lucht al erg op en zei kan meteen duidelijk maken aan je
vriend dat zoiets heel zelden gebeurd. Hopelijk kan zij vriend een beetje geruststellen.
Al zou hij het er wel moeilijk mee blijven hebben. Als collega zijnde wordt hij er toch
dagelijks aan herinerd.

veel sterkte groetjes hopvrouw

jemig zeg; mijn vriend had zoiets echt niet tegen me verteld.
Hoe verziek je iemand zijn zwangerschap? nou zo dus.. die had het voor zich gehouden.

Zoiezo worden er veel meer gezonde bevallingen beleeft en komen er heel veel gezonde kindje ter wereld zonder problemen dus komt bijna niet voor dus zou er niet over stressen, ik had gewoon tegen mijn vriend gezegd dat ie zijn kop moest houden en normaal moest denken maarja dat ben ik ; miss lomp :)

de angelsound is idd echt een aanrader zoiezo om je partner bij je zwangerschap te betrekken (wat te weinig gebeurd in het begin als je het nog niet zo goed voelt) echt een geruststeller!

Sjee zeg, dat komt denk ik inderdaad maar zelden voor.
Maar als het erover gaat, dan kan er natuurlijk altijd iets gebeuren met je kindje in je buik. Je moet er gewoon niet teveel aan denken en erbij stil staan, maar ja dat is altijd makkelijk gezegd.
Ik zou voor een gesprek met de verloskundige gaan. Die kan jullie beiden misschien wel geruststellen en je man dan het meest. Misschien spelen er meer dingen waar hij bang voor is.
Succes en sterkte

Terug
Bovenaan