Geen leuke kraamtijd door peuter die steeds maar ziek is

Hoi hoi,

2 weken geleden hebben wij ons 2de kindje gekregen. We hebben al een zoontje van net 2 jaar. Nu weet ik dat het normaal is dat kleine kinderen vaak ziek zijn, maar begin nu toch te twijfelen of het normaal is hoe het momenteel bij ons gaat. Het lijkt wel of onze dreumes altijd ziek is, laatste 2 weken was hij verkouden en heel erg hoesten waardoor hij ook mega slecht sliep, nu is dat eindelijk over en na 1 dag niks aan de hand geweest te zijn is hij sinds net weer de hele tijd aan het spugen. Terwijl we allemaal net voor mijn bevalling dus pas een week of 3 geleden allemaal nog buikgriep hebben gehad ?
Is dit echt normaal dat er altijd wel wat is?
Vind het natuurlijk super zielig voor onze dreumes maar voel me ook schuldig tegenover onze newborn. Ze krijgt zo veel minder aandacht dan dat onze eerste kreeg als pasgeborene omdat we constant in de weer zijn met de dreumes.
 
Pittig he! Echt heel vervelend dat het allemaal tegelijk valt.. een baby is weer even wennen en pittig en als je peuter dan ook nog eens ziek is of niet lekker in z'n vel, valt het extra zwaar!

Mijn dochters schelen 21 maanden en ik vond die eerste maanden ook echt wel pittig. Altijd één die niet doorsliep, ziekjes was, aandacht vroeg. Altijd het gevoel dat je de ander tekort deed en al helemaaaal geen seconde tijd voor jezelf.
Ik heb me ook best vaak schuldig gevoeld dat de tweede baby vaker in de box lag, minder op schoot kon slapen en wat langer moest wachten soms. Maarja, dat is nou eenmaal ook het leven van baby nummer 2 en dat is helaas niet echt anders!

Ik heb wel moeten leren dat los te laten en vanaf 2 a 3 maanden gaat de baby ook echt lachen en reageren op de oudere broer/zus en dan is het leven van baby 2 eigenlijk weer veeeeel leuker dan het leven van je eerste kindje. Echt, ik heb vaak gedacht: die tweede boft ook maar, het leven als 2e kindje is echt leuker met een grote broer of zus erboven! Alleen de eerste maanden nog niet zo ;)

Nu zijn mn meiden 4 en 2 en de Jongste is echt niks tekort gekomen hoor, en mega blij met een grote zus erboven. Ik ben zwanger van een 3e kindje en tja, die zal nog minder knuffel-tijd hebben maar wel heel veel plezier met z'n 2 grote zussen en dat is mij heel veel waard!
 
Ja heel vervelend, en helaas heel herkenbaar… In mijn kraamweek kregen mijn man en zoontje van 2,5 jaar buikgriep. Mijn oudste zoontje van 5jaar lag nachten wakker omdat hij wakker werd als zijn zusje ging huilen.

Inmiddels zijn we 11 weken verder en mijn zoontjes van 2,5 en 5 jaar hebben in de tussentijd ook al verschillende verkoudheidjes en hoest gedoe gehad. Het hoort er helaas bij… De tijd van het jaar…
 
Terug
Bovenaan