geen leuke verloskundige....

hey meiden...

Ik zit met een probleem.Ik woon in een dorpje en er is bij ons maar 1 verloskundigepraktijk.Ik mag niet naar de omliggende dorpen of stadjes ik moet perse bij deze in ons dorp.

Nu had ik inderdaad niet zulke leuke verhalen gehoord over deze praktijk,maar ik dacht:iedereen zn eigen mening en ik ga  niet oordelen tot ik er ben geweest.

Dus ik had een afspraak toen ik 15 weken zwanger was en was inderdaad een beetje zenuwachtig.Maar het bleek een hele leuke vrouw te zijn,nu het nadeel,ze zijn met vier verloskundige in 1 praktijk en ik krijg ze allemaal een keer.

Dus vorige week belde ik naar de praktijk,want ik had heel erg last van mn rug en bekken,zo erg dat huilen me nader stond dan het lachen.
Maar telkens als ik bel dan nemen ze niet op en als mn man het een keer probeert dan nemen ze gelijk op haha.Dus ik had 3 keer gebeld en ze namen niet op,dus zei ik tegen me man:bel jij even en geef de telefoon dan aan mij.

Dus dat deed hij,en jahoor ze namen op en hij legde het even uit en gaf de telefoon aan mij.
Dus ik zei mijn naam,en de verloskundige aan de lijn(degene die ik nog niet kende) reageerde gelijk van:Wat is dat nou voor iets raars dat je man belt,mankeer je zelf iets?
Dus ik viel al gelijk stil.Dus ik vroeg beleefd:Mag ik nu vertellen waar ik voor belde?Nou even snel hoor want ik kwam alleen de agenda halen zei ze.
Dus ik vertelde van mijn pijn.En toen zei ze:Waarom bel je ons dan op,je moet de dokter of de fysio bellen,wij kunnen daar toch nix aan doen!

Nou ik kapte het gesprek gelijk af,ik liep met veel moeite naar beneden naar mijn man en vertelde het en begon te huilen,ook omdat ik me gewoon niet serieus genomen voelde.Mijn man heeft gelijk teruggebelt en gevraagd waarom ze zo had gedaan,En die vrouw wilde hem niet spreken alleen mij,nou ik wilde haar niet spreken want ik was echt overstuur!

Mijn man vertelde haar dat hij mij nog nooit aan het huilen had gemaakt en dat zij dat nu wel had gedaan en dat hij daar niet van gediend was.En hij vertelde ook dat als we keuze hadden uit verschillende praktijken dat we hier niet waren geweest.
Dat betreurde haar zei ze.

Ik wil jullie mening graag over wat ik nou zou moeten doen,want ik zit al tegen de volgende afspraak op,en ik zou me niet meer op me gemak voelen.

Sorry voor me lange verhaal maar zo kon ik het het duidelijkst vertellen denk ik..

liefs kimberley.

hoi hoi kim,

jeee meis wat KLOTE!! wat ik zou doen..
simple.. a) ik zou zorgen dat ik HAAR nooit meer zou treffen.. dwz dat ze je alleen indelen op spreekuren van de anderen...
B) als zij je bevalling zou doen zou ik naar het ziekenhuis gaan....
MAAR..........
je kan natuurlijk ook met je man er een keer langs gaan en met haar een goed gesprek hebben! en haar dan ook gelijk vertellen dat er NIET positief word gereageerd op HAAR.. misschien zet haar dit tot nadenken???
zie meis je hebt keuzes genoeg.. en wie weet is ze wel eerug goed als ze je bevalling moet doen?
denk er goed overna!

veel lief en wijsheid toe gewenst..

kus Annemieke (20,3)

Kim;

eggen dat je haar niet meer wil zal denk ik niet helpen want als je moet bevallen en zij heeft dienst dan zal je haar toch nog krijgen.

IOs het echt zo dat je niet naar een andere praktijk in een omliggend dorpje kan gaan? Als je de situatie uitlegt aan een andere verloskundigepraktij dan maken ze misschien wel een uitzondering voor je.

groetjes Joyce

hey

ik kom van het oktober forum en ben in verwachting van mijn 3e kindje 17 weekjes inmiddels.
ik las je verhaal even en ik hoor dit vaker van mensen.
ik zelf kom ook uit een dorpje in groningen en de verloskundige praktijk waar ik bij zit bestaat ook uit 4 of inmiddels al 5 verloskundigen! in het begin vond ik het ook heel vervelend om steeds een ander te hebben maar ik heb wel aangegeven dat ik het liefste zoveel mogelijk 1 wilde deze zwangerschap!
ik zou dan ook gewoon tegen de andere verloskundige (welke dan ook) je ervaring vertellen en dan hoef je er misschien niet meer heen op controle! wat natuurlijk wel een nadeel kan zijn als je deze nou toevallig net bij de bevalling hebt!
ik heb zelf ook een beetje een nare ervaring gehad met 1 persoon maar de keer erop was ze enorm leuk! zal wel slaap gebrek geweest zijn ofzo!
ik hoop voor je dat je je er niet te vervelend bij voelt!

Liefs Jenny (oktober forum)

Hoi Kimberley,

Wat naar voor je zeg! Een verloskundige speelt zo'n belangrijke rol tijdens de zwangerschap. Als ik jou was zou ik in ieder geval een klacht indienen bij de KNOV. Daarnaast zou ik contact opnemen met mijn huisarts of je inderdaad niet naar een praktijk in een naburig dorp kan. Dit brengt namelijk stress met zich mee en   dat kun je niet gebruiken.... Zorg goed voor jezelf!

Groetjes,
Nathalie

Jeetje wat een stom rund zeg, kan me heel goed voorstellen dat je die niet aan je bed wilt.

Ik kom ook uit een dorp maar heb wel een (3) vk uit een ander dorp. Ik zou idd eens bij je huisarts informeren hoor, wie weet kan het toch als jij je klachten verteld.
Of je stoute schoenen aantrekken en een gesprek met die betreffende vk en je man hebben. Ook zou ik bij die overige vk bespreken dat je die ene echt niet aan je bed wil.

Een bevalling hoor je ontspannen te doen maar denk niet dat dat lukt als zij aan je bed staat.

Succes he!

Bij mijn verloskundigepraktijk werken 5 verloskundige, bij alle 5 ga je minimaal 1 keer heen, zodat je ze allemaal gezien hebt. Wat ik weet van een kennis van mij, die had ook geen echte fijne ervaring met een verloskundige, maar toen diegene toevallig wel dienst had toen zij moest bevallen, heeft zij er enorm veel aan gehad, omdat het echt een supergoede vk was.
Ik zou wel een goed gesprek met haar aangaan, want hoe ze gehandeld heeft is niet vriendelijk en daar mag ze echt op gewezen worden.

ALICE

Gewoon naar het volgende dorp gaan, er is geen reden dat dat niet mag. Ik heb zelf rond gebeld, de praktijken vinden het niet erg. Belachelijk, zeg, hoe ze jullie behandelen!

Terug
Bovenaan