Geen levende zaadcellen.

Hallo,

Ik moet even mij ei kwijt.
Ik ben al een aantal maanden bezig om zwanger te worden.

Onze huisarts heeft ons doorverwezen, ik krijg over een maand een echo van mijn onderbuik en mijn vriend moest een "potje" inleveren bij het lab in het ziekenhuis.

Vanmorgen heb ik gebled voor de uitslag van mijn vriend. De assistente vertelde mij dat de dokter op een later tijdstip zou terug bellen.
Toen later de dokter terugbelde en mijn vriend opnam, vertelde de huisarts dat de test zeer slecht was. Er was geen enkele levende zaadcel gevonden
Nu is hij doorverwezen naar de Uroloog, wat ze daar gaan doen weten we niet.
De dokter vertelde wel dat bij een tweede test het resultaat anders kan zijn.
Ik kan niet geloven dat als ze nu allemaal dood zijn, ze bij een tweede test ineens (spring) levend zijn.......maar ik hoop het zoooo.

Zoniet dan is er helemaal niks voor ons mogelijk, behalve KID (kunsmatige insiminatie donor) of adopteren.
Ik moet er niet aan denken :(
Ik voel me nu zoooooo vreselijk somber, onze kinderwens is zo groot en nu kregen we dit te horen.

Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en mij misschien meer informatie kunnen geven of me gewoon hun verhaal willen vertellen?
Op internet kom ik nergens site's tegen over geen levende zaadcellen.

Lfs Niek

Hoi Niek,
Is je mannetje ziek geweest de afgelopen tijd?
Dat kan ook van invloed zijn.
Een dokter gaat meestal niet uit van 1 test, want ze kunnen inderdaad allemaal verschillend zijn. Niet van niks ineens naar 15.000.000 waarschijnlijk, maar wel zwemmers te zien waarschijnlijk.
We hadden de eerste keer een samenlevingstest en toe de gyn keek was er niks levends te zien. Na een aantal testen bleek mannetje lui zaad te hebben en niet al te veel.
Maar desondanks nu zwanger na 1e icsi.
Dus geef de moed nog niet op! Succes

Dank je deez,

Ik weet het ik geef de moed niet op tot we een tweede test hebben gedaan....maar ik heb zo'n harde klap in mijn gezicht gekregen vandaag.
Als de dokter nou vertelde dat de activiteit minder was of iets dergelijks dan was er nog wel hoop geweest voor bijvoorbeeld inseminatie als het op de gewone manier niet lukken zou.
Nu was het gewoon het slechtste van het slechtste. Van de 100 tot 200 miljoen gewoon geen enkele waar leven in zat.
Mijn vriend is niet ziek geweest de laatste tijd dus dat kan denk ik niet de oorzaak zijn.
Hopelijk kunnen we snel naar de Uroloog en is de 2e test anders.

Deez bedankt voor je reactie, en ik wens je super veel succes.

Lfs Niek

Hoi NIek,
das even schrikken, zeg. Lijkt me inderdaad moeilij om het te bevatten. Mijn vriend en ik kunnen moeilijk spontaan zwanger worden, de zwemmers van mijn vriend zijn wel actief genoeg, met genoeg, maar niet geconcentreerd genoeg Die waarde was 0,6 terwijl 20 minimaal of gemiddeld is. Ze wilde nog een 2e test gaan doen met hem, dat doen we begin juni want hij heeft laastt koorts gehad en dat is wel van invloed op sperma. Ook de levenshouding, dus zeg maar welof niet roken, sporte ed. kan vna invloed zijn.
Hopelijk is bij jullie toch nog enig leven te bespeuren want volgens mij zijn er dan volopnog mogelijkheden. Donor lijkt me heel moeilijk om te kiezen, ik zou dan geloof ik eerder adoptie of pleegkind doen .onze buren hebben pleegkindje en dat zou ik geloof ik ook wel willen  mocht het bij ons tochniet lukken.
succes meid!
groetjes
boekie

hai Boekie,

Dank je voor je reactie.
Ik zit er echt helemaal doorheen dus ik ga zo even wat "andere" afleiding zoeken.

Weet jij of het zo kan zijn dat als er nu "dood zaad" is geconstateerd dat het dan na een tijd ineens weer levend kan zijn?? Of ben je dan gewoon voor altijd onvruchtbaar?

Lfs Niek

O, wat een afschuwelijk nieuws zeg! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.
Maar weet je of er alleen "dood zaad" te zien was, of helemaal geen zaad? Want dat maakt nog wel een verschil. Ik weet niet of het verschil in oplossing maakt hoor, maar wel zaad wat niet leeft, tja, misschien kan er dan de volgende keer nog wel een keer een levend zaadje inzitten? Het kan ook zijn dat in het sperma geen zaad aanwezig is. Bij sommige mannen is de zaadleider verstopt, of is er geen zaadleider. Ik weet niet of dat verholpen kan worden, dus ik wil je geen valse hoop geven. Maar dit lijken mij wel twee verschillende dingen.

Veel succes voor jou en je mannetje. Hoe is hij er zelf onder?

Hoi Niek,

Ten eerste wilde ik zeggen dat ik met je mee leeft. Ik wil je alleen een ding vertellen of vragen. Misschien zit je er niet op te wachten. Toen mijn man zijn eerste test kreeg was het precies hetzelfde en dit nadat de samenlevingstest wel goed was. Wij zijn toen gaan nadenken. Wat bleek: Manlief had de avond voor de test behoorlijk zitten pimpelen van de spanning. Bier drinken bedoel ik. Dit kan de uitslag ook beinvloeden.

In ieder geval heel veel succes.

Lfs roelien

Hoi Niek,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jou. Het is inderdaad een schok als je het hoort. Ik hoop voor je dat de tweede test wel goed is. Mijn man blijkt het klinefelter syndroom te hebben. Dit is een aangeboren iets en niet te behandelen. Wij hebben wel de keuze gemaakt om voor donor te kiezen. Ons meisje is vandaag 1 jaar en man zegt dat hij het wel weet in zijn achterhoofd, maar helemaal zijn dochter is. Ik denk dat als ze in een liefdevol gezin opgroeien, de kids er geen last van zullen hebben. Maar ieder zijn keus natuurlijk. Als je meer wilt weten kan je me altijd je mailadres geven en kunnen we op en neer mailen als je wilt. Laat alles maar eens rustig bezinken en denk  overal rustig over na.

groetjes, A

Terug
Bovenaan