Beste Lies, ik denk dat het ontzettend waardevol is dat je jouw situatie met ons deelt. Ik heb even op Oudersvannu.nl gekeken om je verder te helpen. Ik heb het volgende gevonden:
De luteïniserend hormoon (LH) piek is een indicator dat je lichaam zich voorbereidt op de eisprong. Het is mogelijk dat je de piek mist als je tests niet vaak genoeg doet of als je piek heel snel verloopt. Daarnaast kunnen de cycluslengte en ovulatie maand tot maand variëren, wat het uitdagender kan maken om precies te bepalen wanneer je piek optreedt. Sommige vrouwen merken hun ovulatie op door ovulatiepijn, veranderingen in baarmoederhalsslijm, of een lichte stijging in lichaamstemperatuur. Deze symptomen zouden mogelijk ook iets kunnen zijn waar je op kunt letten. Het is daarnaast mogelijk om een eisprong te hebben zonder een gedetecteerde LH-piek, vooral als je LH-piek heel kort is. Het is ook mogelijk dat de test niet gevoelig genoeg is voor jouw specifieke hormoonspiegel. Als je na enkele maanden geen LH-piek hebt kunnen detecteren ondanks regelmatige testen, kan het nuttig zijn om contact op te nemen met een huisartsassistent. Zij of hij kan jou andere methoden aanbevelen (of eventueel de huisarts) om je ovulatie beter te kunnen monitoren of te onderzoeken of er een ander onderliggend probleem speelt.
Ik heb voor jou meerdere artikelen gevonden die jou zeker zouden kunnen helpen om de kans op zwangerschap te vergroten:
Uitleg over de LH piek
Wil je zwanger worden, dan heb je misschien weleens gehoord van de LH-piek. Twee dagen voor de eisprong is het luteïniserend hormoon in je lichaam op z’n hoogst.
www.oudersvannu.nl
Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
Wil je niets liever dan zwanger worden, dan is het slim om te berekenen waar je vruchtbaar bent. Maar hoe weet je wanneer je eisprong is? En hoe kun je je vruchtbare dagen berekenen?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door voortplantingsarts
Tessa Cox en Vruchtbaarheidsdeskundige
José Knijnenburg
Hoe verloopt de eisprong/ovulatie
Kinderwens? Dan wil je weten hoe je menstruatiecyclus verloopt én wanneer je eisprong (ovulatie) is. Wat is het precies en hoe kun je je eisprong berekenen?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog
Simone Broer
Hoe beter je eigen menstruatiecyclus te begrijpen en te berekenen
Als je zwanger wilt worden, is het handig om je menstruatiecyclus beter te begrijpen. Zo kun je berekenen wanneer in je cyclus je het meest vruchtbaar bent.
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog
Koen Deurloo en voorplantingsdeskundige
José Knijnenburg
Door middel van de Billings methode je ovulatie te herkennen
Met de Billingsmethode bepaal je aan de hand van je vaginale afscheiding wanneer je op je vruchtbaarst bent. Hoe werkt dit? En wat wil je weten over je ovulatie?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Hans Duvekot
Welke dag je het meeste kans hebt om zwanger te raken
Wil je niets liever dan zwanger worden, dan is het slim om te berekenen waar je vruchtbaar bent. Maar hoe weet je wanneer je eisprong is? En hoe kun je je vruchtbare dagen berekenen?
www.oudersvannu.nl
dit artikel is medisch beoordeeld door voortplantingsarts
Tessa Cox en Vruchtbaarheidsdeskundige
José Knijnenburg.
Hopelijk heb ik je hier iets verder mee geholpen! En hopelijk is het binnenkort raak!
Groetjes Jetske