Geen LH piek te vinden

Hoi meiden,

Wij proberen al een aantal maanden zwanger te worden. Echter vind ik mij LH piek niet. Mijn ovulatie testen geven wel een hoge vruchtbaarheid aan maar mijn piek heb ik nog niet kunnen vinden. Hebben meer vrouwen hier last van? En kun je zonder piek ook een eisprong hebben?

Liefsss

wanneer je een regelmatige cyclus hebt mag je er van uit gaan dat je een eisprong hebt. Wellicht zijn deze testen niet gevoelig genoeg? Of begin je misschien te laat in je cyclus of eindig je te vroeg met testen? Hoe dan ook; met een regelmatige cyclus gewoon regelmatig seks hebben en je maakt gewoon kans op een zwangerschap!

• Leuk
Waarderingen: Lies
Probeer bij de volgende cyclus eens een ander merk ovulatietest, bijvoorbeeld een test die uitsluitend LH meet. Dat kan de ClearBlue met smiley zijn of de goedkopere varianten die streepjes aangeven. Verder sluit ik mij aan bij Ananass.

• Leuk
Waarderingen: Lies
Beste Lies, ik denk dat het ontzettend waardevol is dat je jouw situatie met ons deelt. Ik heb even op Oudersvannu.nl gekeken om je verder te helpen. Ik heb het volgende gevonden:
De luteïniserend hormoon (LH) piek is een indicator dat je lichaam zich voorbereidt op de eisprong. Het is mogelijk dat je de piek mist als je tests niet vaak genoeg doet of als je piek heel snel verloopt. Daarnaast kunnen de cycluslengte en ovulatie maand tot maand variëren, wat het uitdagender kan maken om precies te bepalen wanneer je piek optreedt. Sommige vrouwen merken hun ovulatie op door ovulatiepijn, veranderingen in baarmoederhalsslijm, of een lichte stijging in lichaamstemperatuur. Deze symptomen zouden mogelijk ook iets kunnen zijn waar je op kunt letten. Het is daarnaast mogelijk om een eisprong te hebben zonder een gedetecteerde LH-piek, vooral als je LH-piek heel kort is. Het is ook mogelijk dat de test niet gevoelig genoeg is voor jouw specifieke hormoonspiegel. Als je na enkele maanden geen LH-piek hebt kunnen detecteren ondanks regelmatige testen, kan het nuttig zijn om contact op te nemen met een huisartsassistent. Zij of hij kan jou andere methoden aanbevelen (of eventueel de huisarts) om je ovulatie beter te kunnen monitoren of te onderzoeken of er een ander onderliggend probleem speelt.

Ik heb voor jou meerdere artikelen gevonden die jou zeker zouden kunnen helpen om de kans op zwangerschap te vergroten:

Uitleg over de LH piek

Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
Dit artikel is medisch beoordeeld door voortplantingsarts Tessa Cox en Vruchtbaarheidsdeskundige José Knijnenburg

Hoe verloopt de eisprong/ovulatie
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Simone Broer

Hoe beter je eigen menstruatiecyclus te begrijpen en te berekenen
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Koen Deurloo en voorplantingsdeskundige José Knijnenburg

Door middel van de Billings methode je ovulatie te herkennen
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Hans Duvekot

Welke dag je het meeste kans hebt om zwanger te raken
dit artikel is medisch beoordeeld door voortplantingsarts Tessa Cox en Vruchtbaarheidsdeskundige José Knijnenburg.

Hopelijk heb ik je hier iets verder mee geholpen! En hopelijk is het binnenkort raak!
Groetjes Jetske

Dankjewel!
Uiteindelijk op dag 19 mn piek gevonden. Volgens mij is dat vrij laat. Aangezien ik volgende week al ongesteld zou "moeten" worden..
Nu duimen!!

Terug
Bovenaan