geen light produkten??

A

Anoniem

Guest
Ik heb gehoord dat je geen light produkten mag das best wel een probleem voor mij omdat ik alleen maar light produkten eet of drinkt wat moet ik nou doen water en niet veel snoepen werkt niet hahahahaahah nee ik wil af en toe gewoon wat lekkers en dan compenseer ik dat weer met alleen light drinken en waarom mag je het eigenlijk niet is het heel schadelijk voor het kindje?? Want dan stop ik er meteen mee

Teveel lightproducten is niet goed vanwege de aspartaam (zoetstof) die erin zit. Normaal gesproken is een teveel daarvan al niet goed , het kan nl. kankerverwekkend zijn in grote hoeveelheden, maar tijdens een zwangerschap kan het vruchtafdrijvend werken en is er een vergrote kans op een miskraam.
Maar je moet wel hele grote hoeveelheden gebruiken, wil je daaraan komen hoor!
Net zoals bij zoveel dingen: TE is nooit goed! Geniet van je zwangerschap en hou er een beetje rekening mee...
groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoi mama lau,

is het een idee om normale producten te gebruiken, maar dan b.v. half sap, half water? Scheelt toch weer de helft aan calloriën. Doe ik zelf altijd. Niet vanwege de lijn ofzo, maar wel  vanwege de aspartaam en  ook omdat ik  eigenlijk alle frisdranken en sappen te zoet vind.  Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.
Voordeel van frisdrank mengen met water is wel dat een groot deel van het koolzuur eruit gaat en dat is wel prettig, omdat bij de meesten de darmen toch al wat minder werken tijdens de zwangerschap.

Groetjes,
Margrethe

Idd TE is nooit goed, ik wissel zelf allerlei (light) drankjes af met tomatensap, vruchtendrankjes en alcoholvrij bier.
Reacties die ik al heb gehad (goed dat ik niet zo onzeker ben en mijn eigen gevoel en advies van vk volg): Alcoholvrijbier zit toch ook alcohol in (bavaria 0,0%,palm minder dan 0,5%), appelgebak zit kaneel in dat mag je niet (niet een heel potje kaneel nee),
brie mag toch niet (als het maar van gepasteuriseerde melk gemaakt is). Ik word zo in de gaten gehouden sinds ik zwanger ben, maar luister alleen naar vk . En heel veel mensen denken alles te weten als je zwanger bent..............ene oor in andere uit.
maar ik kijk wel weer uit naar kerst, dan mag ik weer biefstuk (medium gebakken mmm), broodjes filet americain, carpaccio, en een wijntje (geef geen borstvoeding).

liefs Daantje

Ach ja, er mag zoveel niet en je kan het ook overdrijven!   Natuurlijk neem je geen rauw vlees of voorveroakte vis of rauwmelkse kaas, maar dat weten alle zwangere vrouwen dnek ik wel! Verder ook een beetje genieten en nogmaals, TE is nooit goed!

Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

De beste tip die ik je kan geven, is: www.voedingscentrum.nl

Er staat al heel veel op de website en als je twijfelt, kun je ze een mailtje sturen. Ze reageren eigenlijk altijd binnen twee werkdagen. Zelfs de verloskundige is niet altijd op de hoogte van de laatste inzichten, zij zijn dat wel.

Groetjes,
Lotje

Terug
Bovenaan