Geen lucht

Hallo,

Ik heb nu al een paar weken (met tussenpozen gelukkig) last van zuurstofgebrek. Ik adem dus heel hoog en heb het gevoel dat ik te weinig zuurstof inadem.

De mensendiecktherapeute heeft wel oefeningen meegegeven, maar die helpen niet echt.

Zijn er meer dames die hier last van hebben? En hebben die nog tips? Kon er vannacht gewoon bijna niet van slapen, omdat ik het gevoel heb dat ik stik. Heel irritant!!

Groetjes,
Anita
 
Ja ik heb dat ook!! Met tintelende en verzurende armen en benen heel naar! Mijn Gyn dacht dat ik juist teveel inademde en te weinig uitademde (hyperventileren dus) ik heb nooit gehyperventileerd, dus k weet het niet, maar voel me soms net een vis die naar lucht hapt...

Vooral 's nachts idd erg vervelend. Mijn kindje is al ingedaald 36 wkn maar heb niet het idee dat ik meer lucht heb gekregen helaas.

Geen oplossing hier helaas..
 
Hoi Mickey33,

Klinkt helemaal hetzelfde. Als ik ga staan ben ik af en toe zo moe, dat ik echt weer moet zitten. En dan ook geen kracht in de armen om ook maar iets te doen.

Het lijkt inderdaad op hyperventilatie. Maar ook ik heb dit nooit gehad. Misschien zou ik eens in een zakje moeten ademen. Dat zie je toch altijd op tv?????

Nou ja, aftellen maar!

Jij succes met je laatste 4 weekjes. Ik nog iets langer, maar goed, je weet maar nooit.

Doegg
Anita
 
Hai Anita en Mickey,

Hier ook met regelmaat een tekort aan zuurstof. Het verschilt bij mij van dag tot dag. Vandaag had ik grootste plannen op het schoonmaakfront, maar met het oppakken van de stofzuiger had ik mijn kruit al verschoten en stond ik te hijgen alsof ik een marathon gelopen had.

Helaas heb ik wel ervaring met (chronische) hyperventilatie. De tintelingen in armen en benen die je omschrijft, zouden inderdaad goed het resultaat kunnen zijn van een versnelde of diepere ademhaling. Vooral als je op je ademhaling gaat letten, is het risico aanwezig dat je gaat hyperventileren. Ik denk dat het ademtekort vooral te maken heeft met de beeb die alles in de verdrukking drukt daarbinnen.

Succes beide!

Groetjes,
Melian
 
Ja ook dat gevoel van enorme vermoeidheid die je ineens overvalt herken ik. Daarom dacht ik zelf ook aan te weinig zuurstof.

Zal t zakje idd ook ns proberen, want wat je zegt Melian; hoe meer je op je ademhaling gaat letten hoe erger t wordt... Moet echt even afleiding zoeken dan.

Had gisteren ook aangegeven bij Gyn dat ik bang ben tijdens de bevalling ook steeds zo benauwd te zijn, ze gaf aan er een aantekening van te maken en probeerde me gerust te stellen dat ze daar wel ervaring mee hebben en me wel coachen??? We zullen zien...

Vind het erg vermoeiend.
Heb jij dit normaal gesproken veel Melian? Bah lijkt me een heel vervelende kwaal, hoop ook zeker dat t dadelijk gewoon weer over gaat...

Lfs
 
Terug
Bovenaan