geen melk drinken

Hoi,
Ik heb een zoontje van 8mnd en sinds 2 dagen wil hij geen melk(uit flesje meer). Wel een beetje appelsap. Ik maak mij daar wel ongerust over,mijn man zegt,als hij honger/dorst heeft neemt hij het wel.Alleen s'ochtends als hij wakker is neemt hij wel. Met dit warme weer is het toch belangerijk dat hij extra vocht binnen krijgt. Herkent iemand dit?
groetjes Steph
 
Mijn zoontje van 9,5 maand drinkt ook geen melk uit een flesje.
Bij sommige kinderen is het een fase, maar mijn zoontje wil het al bijna 3 maanden niet meer (alleen 's avonds voor het slapen gaan drinkt hij 120cc).

Om te zorgen dat mijn zoontje toch genoeg vocht en voeding binnen krijgt heb ik op advies van de arts zijn schema aangepast.
7.15u pap van een bord met een lepel
9.00u fruit
12.00 1 boterham en bakje yoghurt (gewone magere yoghurt)
15.00 fruit met daarin een cracottecracker gepureerd
17.00 half potje groente en een bakje  yoghurt
18.30 120cc melk
Door de hele dag heen bied ik hem diksap en water aan, hij drinkt dit uit  verschillende bekers maar ook weer niet uit een fles.

Misschien heb je hier wat aan.

groet Megin
 
 
mijn zoontje (9 mnd) wil ook niet meer uit de fles drinken, maar wel uit zijn beker. wij hebben er van gemaakt dat dat veel 'stoerder' is, dat moet hij toch denken? als je denkt dat hij te weinig vocht binnen krijgt moet je proberen om hem wat dingen te geven waar veel vocht in zit, lekker een nectarientje of zo. en probeer eens thee te geven, dat vinden ze vaak heel lekker zeker als er een smaakje aan zit. en ze mogen dat gewoon drinken. (je hebt ook theesoorten waar geen teeinne in zit).
ik hoop dat je er iets aan hebt, succes.
chantal
 
Terug
Bovenaan