Geen melk meer willen drinken

Hallo meiden!

Ons dochtertje is bijna 9 maanden oud.
De laatste tijd gaat ze steeds vaker haar fles melk weigeren. Nu gaat ze dit ook zelfs 'sochtends doen. Ze is gek op een boterham en vervangen we de fles maar  voor een boterhammetje. Als ze 250cc melk op een dag drinkt dan mogen we blij zijn. Ze drinkt wel haar sapje goed, en komt zo wel aan haar vocht. Maar ik vraag me af of ze nu geen vitaminen tekort gaat krijgen doordat ze bijna geen melk meer drinkt. Ze eet verder prima, zoals brood, fruithapje, groenten met een danoontje. Dat is gelukkig ook het probleem niet, maar kan het kwaad nu ze zo weinig melk nog drinkt?
Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

Groetjes van Elly

Oeps, ik zie nu verder dat dit onderwerp al een keertje aan bod is geweest. Ik heb de reacties gelezen.
Moet ik haar nu wel extra vitamine  D druppeltjes gaan geven?
Ik ga ook gewone/volle melk proberen, misschien dat ze dat wel lekker vind.

Groetjes van Elly

Hoi hoi

Ik had inderdaad ook al een item geopend over dit onderwerp. Tom drinkt nu met volle melk en 1 fles poedermelk ook niet genoeg melk. Ik geef hem inderdaad vitamine d druppels. Maandag moet ik weer naar het consultatiebureau, dan ga ik het daar ook bespreken.

Groetjes Ria

Hoi Ria,

Bedankt voor je reaktie.
We gaan inderdaad maar extra vitamine D druppeltjes aan haar geven, en ze moet 25-09 weer naar het CB en dan zullen we het ook bespreken.
Ik ben benieuwd.

Groetjes van Elly

hoi purple
mijn zoontje dronk ook weinig melk. ook geen 'koeie'melk
ik deed dan een anijsblokje erin.kan je in de supermarkt kopen.
misschien heb je er iets aan
groetjes claudia

Hoi Claudia,

Bedankt voor je tip.
Ik ga het zeker wel proberen. Alleen vandaag was het echt een drama, want vandaag heeft ze helemaal geen melk op. Zodra ze de fles al zag begon ze gelijk in een soort paniek te raken en ging huilen en tegen sputteren. Ik ben er toen maar gelijk mee gestopt, want ik wil geen strijd aangaan. maar ik hoop dat het wel tijdelijk is want helemaal geen melk lijkt me ook nog niet helemaal goed.

Groetjes van Elly

Hoi hoi

Ben vandaag naar het bureau geweest en daar zeiden ze dat ik gewoon zo dooor moet gaan. Tom geeft zelf aan wat hij wel en niet wil drinken en waar hij aan toe is. Ik moet wel vitamine d druppels geven, maar dat doe ik al.

Groetjes Ria

Hoi hoi,

Gelukkig kan het dan niet veel kwaad. Vandaag wilde ze wederom de fles niet drinken. Vanmorgen ging de fles dan wel, maar de rest van de dag niet. Nu hebben we vanmiddag een bordje pap gemaakt, met smulpap van bambix, en dat vond ze wel lekker. En ze heeft dat toch 200cc melk op. Maar we maken ons verder er maar niet druk om, want verder eet ze wel prima. Ik ga nu wel extra vitamine D erbij geven.

Groetjes van Elly

Terug
Bovenaan