geen melk meer willen

Hoi hoi

Ik heb een zoon van bijna 8 maanden en hij vertikt het om melk te drinken. Hij vindt in eens vies. Hij kokhalst ervan. Ik heb van alles geprobeerd. De fles, gewone beker, tuitbeker, maar niks werkt.
Nu geef ik hem volle melk ( na overleg met het cb) en dit drinkt hij wel. Alleen niet zoveel als de opvolgmelk.
Zijn er hier meer moeders met eigenwijze baby's?

Groetjes Ria

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en vanaf een maand of 7 drinkt hij zijn flessen niet meer leeg. In het begin was het zelfs zo erg dat hij echt een paar slokjes nam en daarna zijn fles niet meer wilde. Hij wilde ook niks anders drinken dus ik maakte me ook best wel zorgen. Heb ook gewone melk geprobeerd maar dat vond hij ook niet zo.
Na een tijdje ging het beter maar nog steeds drinkt hij niet genoeg melk per dag.
Vooral  's morgens heeft hij echt geen trek in zijn fles.Hij moet nu eigenlijk minimaal 500 ml opvolgmelk per dag  maar ik  mag blij zijn als hij 300 ml drinkt.
Ze hebben me bij het CB geadviseerd om roosvicee multivit en roosvicee calcium te geven omdat hij zo weinig melk drinkt. Vond dat eigenlijk niet zo omdat daar wel suiker in zit maar heb het toch maar gedaan. Hij drink nu wel ong. 150-200 ml roosvicee per dag.

Geef je hem wel vit. D extra?

Gr.Kim ( Kai 17/10/05)

Hoi,
Ja hoor, mijn zoontje is net zo eigenwijs! Met vijf maanden besloot meneer dat melk toch eigenlijk niet zo lekker was. Ik ben toen met bijvoeding begonnen en dat ging er prima in. Hij drinkt wel melk, maar alleen als hij echt heel veel honger heeft. Per dag moet hij geloof ik 800ml, maar hij zit meestal rond de 550/600. De laatste tijd, hij is nu 6 maanden, geef ik hem maar steeds meer bijvoeding. Ik doe wel altijd eerst de fles en dan pas de bijvoeding.
Met zijn groei is niks mis. Het zit bij ons ook in de familie. Mijn oudste dochter wilde met 6 maanden ook geen melk meer en mijn jongste was allergisch voor koemelk en dronk vanaf 2 maanden alleen maar soyamelk.
Ik zou me er niet te druk over maken. Hoe meer je aandringt, hoe groter de weerzin wordt. Daarnaast is er wereldwijd een ongelooflijke discussie gaande of grote hoeveelheden melk wel zo gezond zijn (let wel hier valt moedermelk niet onder!!). Kinderen uit aziatische landen kunnen bijv. absoluut niet tegen melk en krijgen het daar ook helemaal niet. Botontkalking of botbreuken komen in die landen zelfs minder voor.
Ik zeg niet dat je je kind geen melk moet geven, ben ook geen medicus ofzo, maar ik zou het niet tegen heug en meug erin proberen te proppen. Misschien kun je anders andere melkproducten overwegen: vla, yogurt, kwark, kaas etc.
Ivy

Hoi hoi

Bedankt voor jullie reacties.
We zijn nu een paar dagen verder en Tom drinkt alleen de ochtendfles de opvolgmelk. Met broodmaaltijd drinkt hij volle melk uit een bekertje en voor het slapen gaan geef ik hem ook weer een bekertje volle melk. Dit drinkt hij goed.
Na het warm eten krijgt hij ook altijd een toetje, dus dat komt wel goed.

Net wat er geschreven is, ik kan het niet dwingen. En dat wil ik ook helemaal niet. Ik geef wel vitamine d druppels erbij nu.

Bedankt voor de reacties,

Groetjes Ria

Terug
Bovenaan