geen melk willen drinken

Hoi Hoi,

Ik geloof dat ik het al eerder heb aangegeven, dat iris geen gewone melk wilde, ik heb het toen aangemengd met de opvolgmelk en zo steeds aan het afbouwen geweest, maar nu wil ze het helemaal niet meer! (koud, warm, fles, tuitbeker, met thee, beetje opvolgmelk, peutergroeimelk....) Niks helpt!
Op het moment wil ze alleen nog maar diksap o.i.d.

Heeft er iemand ervaring met een dreumesje die ook geen melk wil?

Ze heeft het tot haar 1e jaar prima gedronken (opvolgmelk en later aangemengd met gewone melk), maar sinds een paar weken begon ze er eerst bij de oppas mee dat ze geen fles meer wilde en nu ook bij ons.... HELP!

Groetjes Syreetha

demi heeft ook heel even gehad dat ze geen zin had in melk of dronk maar paar slokjes
ik laat het dan zo maar bied haar dan ook geen ander drinken aan, alleen melk of water.
je zou evt tot die tijd extra yoghurt kunnen geven voor calcium.

maar ja ik drink ook geen melk lust ik niet en ik ben zo iemand die het overgewaardeerd iets vind.
maar goed dat is mijn mening.

verder heb ik eigenlijk geen tips

kus

hoi syreetha

het 1e wat je moet weten is dat onze dreumesjes zo hun fases hebben de komende jaren. dan weken geen groente, dan een periode geen brood enzovoorts.
dat zou kunnen meespelen
of ze lust het echt niet

Maar ze drinkt verder goed, en als ze toetje krijgt en af en toe smeerkaas en boter op brood krijgt ze ook genoeg calcium binnen, anders kun je altijd nog soya proberen.
Melk is ook niet gemaakt voor het menselijk lichaam, het is gewoon moedermelk voor een kalf. Zonder kan heel goed als je maar andere producten binnen krijgt voor haar botjes

Mara is een slechte drinkster, buiten haar 2 flesjes voor eht slapen gaan middags en avonds drinkt ze gewoon niet!
Nu is ze vanaf haar geboorte al een probleemkind met drinken, dus ik ben het al wel gewend.
ze drinkt nu al een paar dagen ietsje beter, bijna een heel drinkpakje yoghi! dat vindt ze blijjkbaar lekker.

Ze krijgt genoeg vocht binnen, fruit, toetje,flesjes en avondeten, soms ijsje. Dus ik maak mij er niet zo druk over. Heeft ook niet veel zin want zij zal er niet beter om gaan drinken

groetjes sabine

Heerlijk zo deze reacties!
Ik vind het echt prettig om de dingen waar ik zoal tegen aan loop met jullie te bespreken. Met name de herkenning (van een soort gelijk probleem) is zo prettig!
Ik merk dat als ik dit in mijn omgeving doe, dat mensen al snel met (ongevraagd) advies komen en dat terwijl ik aangeef dat ik al van alles geprobeerd heb en eigenlijk wil horen of het herkenbaar is en het inderdaad een fase is.
Adviezen zijn natuurlijk ook welkom, maar vaak is de manier waarop het gegeven wordt niet altijd prettig.

Iris krijgt absoluut verder op de dag voldoende binnen (fruit, brood, boter, smeerkaas, appelstroop, smeerworst, pindakaas, avondeten, yoghurt, diksap, koekje), dus ik hoop inderdaad dat het maar een fase is en anders moeten we maar een variant proberen wat ze wel lust.

Groetjes Syreetha

tja ik persoonlijk zou haar gewoon diksap geven. ik lust zelf ook geen melk en zou t verschrikkelijk vinden als mij dat dwingt te geven.
hier zijn mijn meiden ook niet dol op melk.
chocomelk of yogi gaat er wel in bij hun (en bij mij ook) maar koemelk niet.
nu blijkt de jongste waarschijnlijk koemelk alergie te hebben en heb ik sojamelk voor haar gehaald.
binnen 10 minuten was heel de fles leeg! ze vind het echt ontzettend lekker! (ik heb de peutergroeimelk van alpro, staat niet in de koeling in de winkel!)
dus dat zou je kunnen proberen. en anders gewoon lekker laten drinken wat ze lekker vind hoor. calcium kan je op genoeg andere manieren toebrengen.

liefs, do

optimel is eigenlijk ook gewoon drinkyoghurt, maar mara vind yoghi dan weer lekkerder

nu drinkt ze eindelijk goed, rietjesbeker met ranja gaat prima

diksap zit vol suikers, vergeleken met ranja en besloten dat gewone ranja ook kan.

ze drinkt nooit uit tuitbekers en komt wel bedelen bij mijn glas, de ondeugd. had ze nog een rietje van haar drinkpakje, stopt die in mijn glas en gaat mijn water opdrinken!
slimme dame he

Terug
Bovenaan